אסטמה וצלילה

דיון מתוך פורום  רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)

16/02/2021 | 08:38 | מאת: שושי

שלום, צוללת כבר כמה שנים כתחביב.. בשה האחרונה חווה קושי בנשימה ואני מרגישה שאני מוציאה בועות יותר ממה שאני רגילה ושיותר שה לי להשאר במים, עליתי מידי פעם לנשום אוויר (הכל בדחק כזה). לפני שנה התחילו לי שיעולים בחורף, הופנתי לרופא ריאות ולא הלכתי פחדתי שיאבחנו אסטמה. עכשיו שוב חורף ואני סובלת משיעולים נוראיים... אז פניתי לרופא ריאות אתמול, עשיתי בדיקת תפקודי ריאות שיתאה לא תקינה "הפרעה חסימתית בינונית FEV1=66%" ואז בסיכום: "לנ"ל הפרעה חסימתית משמעותית" קיבלתי פוסטר פעמיים ביום וחהוסיף לפי צורך... השיעולים האלו רק בחורף... בבקשה תגיד לי שאוכל להמשיך לצלול בקיץ.... זה התחביב היחיד שלי... אם אקח את המשאף אהיה כשריה לצלילה? תודה..

שלום לך שושי, אכן הצגת בעייה קשה ביותר, כללית צלילה ובעיית ריאות כרונית כאסטמה לא הולכות יחדיו. הסכנה לחבלת לחץ ריאתית גדולה מכדי לקחת סיכון. מבין אני עד כמה קשה לותר על תחביב נפלא כצלילה. על מנת למצות עד תום את האפשרות מציע לך להיבדק גם על ידי רופאי הריאות בבית החולים כרמל, או פרופ' יוחאי אדיר או דר' אמיר אברמוביץ שניהם גם רופאי צלילה והיו מפקדי מר''י.

19/02/2021 | 12:34 | מאת: שושי

יש דרך להגיע לכרמל אם אני חברת קופת חולים מכבי? האם הם מקבלים גם פרטי? ככל שאני חושבת על זה יותר אני מבינה שאני לא יכולה לוותר על הצלילות... איך ה FEV1 יצא 66 ועד עכשיו בצלילות לא קרה לי כלום? במילים אחרות הדבר היחידי שהשתנה זו האבחנה הרשמית... בקיץ אין לי תסמינים ואין סיבה שאם יש לי תסמינים בחורף לא אוכל לצלול בקיץ... איזה מספר של FEV1 הוא תקין לצלילה? שכחתי להגיד שאני בת 30...

מנהל פורום רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)