PFO וצלילה, האם אפשרי

דיון מתוך פורום  רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)

21/05/2018 | 11:51 | מאת: משה

בני בן ה-17 עשה לפני שנה קורס צלילה וסיים ללא בעיות. בשנה שחלפה התברר שיש לו PFO, העניין אובחן עוד בילדותו ואנחנו שכחנו מכך בהצהרת הבריאות לקורס צלילה. כעת עם הבדיקות בצו ראשון העניין צץ בשנית ובבדיקה חוזרת אובחן PFO . שאלתי היא האם ניתן להמשיך לצלול עם בעיה זו? עם או בלי מגבלות?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך משה, כללית, סוגיית ה PFO הקשורה לבעיות דקומפרסייה בצלילה מורכבת מכדי לדון בה בפורום זה, כמובן כל מקרה לגופו, אך לדעתי, קיבלה נפח רחב יתר על המידה בחשיבות לחשיפה לבעיית תאונות הצלילה והדקומפרסייה, הרי ידועה התופעה כי כ 25% מהאוכלוסייה יש להם PFO פיסיולוגי. ניתן כמובן להיכנס למאגרי המידע וללמוד יותר על הנושא. בכל מקרה כדאי להתייעץ גם עם הקרדיולוג המטפל ולדעת גודל שנט הPFO של בנך. לעצם הדבר הקשור לבנך, לדעתי, אם ברצונו להמשיך לצלול כדאי שיעבור קורס ניטרוקס וישתדל לא לצלול באוויר דחוס בעומקים מעבר ל 10 מטר. גם עם ניטרוקס שלא יעבור אף פעם על כללי הצלילה הבטוחה ולא יעמיק מעבר ל 30 מטר.

21/05/2018 | 17:27 | מאת: משה

שלום הבנתי מקריאה באתרים שונים וגם מדבריך שלכאורה, דקומפרסיה כמעט ולא קורית בעומקים שעד 10 מטר. הבנתי נכון? הבחור עבר קורס נייטרוקס. אצל הקרדיולוג היינו, אמר שאין מניעה לכל פעילות ספורטיבית, אך לגבי צלילה אמר שאינו מבין בכך ועדיף רופא צלילה.

כללית, בדרך כלל מחלת הדקומפרסייה אינה קורת מעומק 10 מטר ובוודאי לא בטווחי הזמן שמכלי הצלילה הספורטיבית מספקים את אוויר הנשימה .

04/07/2018 | 11:46 | מאת: משה

האם ניתן לקבוע אצלך פגישה מסודרת ולקבל חוות דעת ספציפית לגביו? תודה

מנהל פורום רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)