דקומפרסיה למרות הקפדה על כללי הבטיחות

דיון מתוך פורום  רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)

20/10/2017 | 19:59 | מאת: tal

שלום! לאחרונה השתתפתי בקורס צלילה באילת כוכב ראשון ושני. ביום ה6 של הקורס ביצענו 3 צלילות: הראשונה לסטיל עומק 17 מטר, היתה עלייה איטית וחניית בטיחות בעומק 4.5 מטר ל3 דקות לפחות. אחרי חצי שעה מנוחה צללנו לעומק 8 מטר ל25 דקות. לאחר שעתיים וחצי מנוחה צללנו לעומק 6 מטר לכ20 דק. במשך כל ה4 וחצי שעות האלו לא הורדתי מעליי את חליפת הצלילה,גם בהפסקות, כי היה לי מאד קשה ללבוש אותה. לכאורה אין סיבה לדקומפרסיה. ישנתי טוב בלילה לפני, ללא אלכוהול וללא מחלות רקע. במהלך הצלילות הרגשתי נהדר. כ6 שעות לאחר הצלילה האחרונה מופיעה לי בבטן התחתונה פריחה צפופה ומסיבית לא מגרדת ולאט לאט מופיעה גם בכל אזור היריכיים הפנימיות וקו הביקיני. המחשבה הראשונה היא שזו פריחה מאלרגיה אך מעולם לא היתה לי פריחה מסיבית כל כך ולכן ניגשת למיון ביוספטל. לאחר ניסיון כושל לטפל בפריחה כמקור אלרגי (זריקה ועירוי לוריד של אנטיהיסטמינים ללא שיפור) רופאת צלילה מחליטה שאכנס לתא לחץ לעומק 18 מטרים ל6 שעות. בסוף הטיפול הפריחה נעלמת כמעט לחלוטין. ביומיים שאחרי הטיפול בתא לחץ אני חווה חולשה ועייפות מתמשכת וישנה המון, ממש מותשת, הנשימה שלי די כבדה בזמן הליכה, אך ללא סימנים נוספים. מתחילה להרגיש טוב אחרי כל יום נוסף שעובר. מבחינת רופאת הצלילה- חוויתי דקומפרסיה. מבחינת מועדון הצלילה- הם טוענים שהרבה יותר סביר שזו היתה סתם פריחה בגלל השתן שבחליפת צלילה. שורה תחתונה- מצב הפריחה השתפר בתא הלחץ ולא חזרה מאז. לקח לי 5 ימים להרגיש שלגמרי חזרתי לעצמי. נאמר לי שכדי לצלול שוב אצטרך אישור מרופא צלילה ובדיקת אקו לב. אך אני ממש חוששת אם כדאי שבכלל אחזור לצלול אחרי שחוויתי דקומפרסיה ללא סיבה ממשית. אני התאהבתי בעולם התת הימי והייתי רוצה לצלול אך אחרי החוויה הלא נעימה אני ממש חוששת שאקבל שוב דקומפרסיה בקלות. האם עליי לוותר על צלילה בעקבות הסיפור שחוויתי? האם באמת יש סיכוי גבוה שאקבל שוב דקומפרסיה או שאין לי סיבה לחשוש ולוותר על משהו שכל כך נהנתי ממנו?

20/10/2017 | 20:07 | מאת: tal

מוכרחה להוסיף שהדבר היחיד שכן היה שגוי באותו יום צלילות- שתיתי מעט מדי מים במיוחד בשעות של הצלילות כדי לעשות כמה שפחות פיפי, כי החלטתי באותו יום צלילות לא להוריד בכלל את החליפה שלחצה והיתה קשה מאד ללבישה...בסוף יום הצלילות הרגשתי מאד צמאה וכך גם ביומיים שאחרי, תחושה קצת של התיבשות.

שלום לך טל, כללית, אכן תופעות קליניות מחשיפה לבעיית דקומפרסייה עלולות להופיע גם בצלילות שנערכות על פי מחשב ועל פי הטבלאות. ישנם גורמים רבים העלולים להשפיע על כך וביניהם התייבשות, חוסר נוזלים. על מנת להגיע לאבחנה במקרה שלך יש צורך בתחקיר מפורט יותר. אופי הפריחה שאת מתארת אופייני לבעיית דקומפרסייה קלה ביותר שלעיתים אף אינו נזקק לטיפול במידה ואין כל סימנים אחרים ולא הייתה כל חריגה. אך טוב עשו הרופאים שהחליטו לטפל. איני חושב שאת צריכה לוותר על ההנאה הגדולה שבהמשך הצלילות. עשי את הבדיקה שהומלץ עליה ותוכלי לחזור לספורט הצלילה.

מנהל פורום רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)