נפיחות בזאת לאחר צלילה

דיון מתוך פורום  רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)

25/09/2017 | 21:32 | מאת: אורנה

דר שלום. בשנה שעברה אובחנתי במחלת דקומפרסיה לאחר צלילה. לא היו חריגות בצלילה אולם לאחריה היו תחושות מוזרות כמו כאבי אוזניים ראש וכתף. קיבלתי טיפול בתא לחץ. חזרתי לצלול לאחר שנה. ביום שבת האחרון צללתי. הגעתי הביצה חזרה עם כאבי אוזניים וירידה בשמיעה- הגעתי לאאג ונאמר לי שיש לי דלקת ונתנו לי אנטיביוטיקה . היום שמתי לב שיש לי נפיחות משמעותית בזרת של מלווה בכאבה ואודם מוזר- כזה שאם נוגעים בו הופך ללבן כאילן הדם נעצר. אין שום דבר חיצוני עליה ולא קיבלתי מכה. האם הנפיחות הזו יכולה להעיד על דקומפרסיה?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך אורנה, הנפיחות בזרת אינה קשורה ואינה מעידה על בעיית דקומפרסייה. נפיחות זו מעידה על דלקת מקומית מסיבה כל שהיא ובמידה ולא עוברת מן הראוי שתפני לרופא המשפחה שיטפל בכך. אם עדין יש לך ירידה בשמיעה, תפני חזרה לרופא א,א,ג שישקול להפנותך לבדיקה אודיומטרית- בדיקת שמיעה ויש לתחקר האם הבעיה קשורה לצלילה האחרונה שעשית או באמת מדובר בדלקת בלבד.

26/09/2017 | 10:25 | מאת: אורנה

דר תודה רבה על תשובתך המהירה. למען הסר ספק ארצה להוסיף, שבמהלך הלילה ההתנפחות עברה גם לבוהן ( כאמור הנפיחות באצבעות הרגליים). בפעם הקודמת שאובחנתי בדקומפרסיה היתה לי תופעת התנפחות בקצות אצבעות הידיים. האם עדיין תשובתך לא משתנה לאור נתונים אלה?

תשובתי לא משתנת, פני לרופא המשפחה, קרוב לוודאי שיש לך בעיה דלקתית.

מנהל פורום רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)