יצירת תקשורת
דיון מתוך פורום אוטיזם, אספרגר PDD - בוגרים ומבוגרים
שלום, בעת יציאה לטיול מחוץ לבית, החניך שלי ראה אנשים בוגרים ודווקא מהמין הגברי, וניגש אליהם,היה מין מצב כזה שחלקם פשוט הוא רצה שילכו איתו אין לי מושג לאן, אך לא הצלחתי להבין את הכוונה שלו. אשמח לעצתך.
מיכל שלום, לא תמיד אפשר לקלוע לכוונתו של אדם שהתקשורת שלו פגועה. במקרה זה ואחרים פשוט העלי השערות בהתאם להקשר שבו החלה ההתרחשות מה קרה קודם, מה קרה אח"כ, איזה שינוי אירע במצב הרוח ובהתנהגות, האם הושגה מטרה/סיפוק כלשהו, כגון: קשר, מגע, אוכל, קבלת חפץ וכו'. בברכה, ד"ר איריס שגב.
שלום ד"ר איריס. ראשית תודה על התייחסותך המהירה. בנוסף רציתי לשאול. אני צופה לאחרונה שינויים אצל החניך שלי, אני תוהה לעצמי האם זה כחלק מגיל ההתבגרות וכל הקטע ההורמנלי שמסביב? שינויים אלו מתבטאים החוסר רוגע, אי שקט, בביה"ס, הוא צורח ובורח הרבה מהכיתה, אני תוהה לעצמי אולי יש שם דבר שמפריע לו או מפחיד אותו, הוא דורש כל הזמן לאכול, האם זה בגלל הגובה שלו? איך אוכל לדעת האם הארוחה שהוא אוכל מספיקה לו? אני משתמשת בהמון משחקים סימבולים כי זה מה שהוא מבין,אך לא תמיד אני מקבלת ממנו תגובה... לגבי השינה, אי יודעת שיש דבר כזה שנקרא מעבדת שינה, אך השאלה שלי היא כזאת, אני רואה שהוא מאוד עייף, ניתן לצפות זאת שלקראת 6.5 הוא כבר מגרד את העיניים ורוצה לישון, פשוט אני מחזיקה אותו עוד קצת, כדי שלא יישן בשעה זו. לגיל שלו (15) האם 7:50 זה מוקדם ללכת לישון בהתחשב בעובדה שב6.5 בבוקר הוא קם? תודה!