התייעצות
דיון מתוך פורום אוטיזם, אספרגר PDD - בוגרים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בני בן 3, לא מעוניין לשחק בכלל עם ילדים בני גילו, ויש לו תחום עניין מרכזי שהוא מתעסק רק בו, קושי קל בשינויי שגרה, אבל שום בעיה בדיבור/ שפה/ יצירת קשר עין. כלומר, נראה שהוא עומד רק ב3 קריטריונים מתוך השלושה לאבחון של משהו על רצף האוטיזם. מה זה יכול להיות?
דנה שלום, הורים, מטבע קרבתם, חיבתם ודאגתם, עשויים להיות רגישים יתר-על-המידה לסממנים התנהגותיים מסוימים בילדם ולהסיק מכך באופן שגוי על חריגות. כמו כן, לעיתים ההיפך עלול להתרחש: הורים עלולים לתת פרשנות סובייקטיבית/מגוננת או לא לשים לב דווקא לסממנים רלוונטיים. לפיכך, יש לפנות לאנשי מקצוע לצורך שלילת/מתן אבחנה קלינית כזו או אחרת. לא ניתן לאבחן ילד על סמך תיאור באינטרנט ומבלי לאמת בתצפית קלינית ואינטראקציה ממשית את החששות שהעלית. מומלץ לפנות לאבחון מסודר במכון להתפתחות הילד. בברכה, ד"ר איריס שגב.