האם אפשא לאבד זכרון צלומי?

דיון מתוך פורום  אוטיזם, אספרגר PDD - בוגרים ומבוגרים

17/08/2012 | 09:58 | מאת: XXX147

שלום. יש לי אח בן 20 שהוא סובל מתסומנת אסםגר אובחן בגיל יחסית מאוחר של 17 עכשיו יש לו יכולת שכליות גהות במיוחד ויכלות תפקוד נמכות במיוחד איך זה משתלב ביחד? כלומר עם הוא אוטיסיט הוא יכול לזכור עמודים על גבי עמודים מילה במילה? הוא מתלונן ומפחד ונכנס לפאניקה שהזכרון שלו יעלם. הוא אומר וגם ראיתי שפעם הוא היה קורא עמוד אחד בפכמם פעמים והיום לוקח לו כמה קות עד שהוא יודע אותו בעל פה מילה במילה הוא נכנס ללחץ משתלול לא שקט נכנס לחששות שהוא יאבד תזכרון והוא מפסיק ללמוד בטכנה שגם ככה הוא ישכח. הוא תלותי בי ו7בהורים שלי הוא לא יודע להתרחץ כמו שצריך לא יודע ללכת לשרותים מדבר לעצמו עושה תנעות עם הידים. אבל הזכרון זה משהוא מדהים לא חשבתי שמשהוא שאומר להחשב מובל יכול לזכור 70 עמודים בקרדלוגיה מילה במילה מה אני יכול לעשות כדי שהוא יחזור להיות מאושר וילמד אני תמיד מעוד אותו ואומר שיש לו זכרון טוב ושזה קורה כי הוא מתגבר וגם עם לא היה לו זכרון צלומ י הוא נשאר ישאר ילד חכם וטוב אבל הוא ממש מבואס הוא היה כול כך אהב ללמוד מאיטרנט ולשנן תמלים ולזכור בעל פה פעם אחת הוא הראה לי שהוא זוכר 1000-1200 מספרים בעל פה מהסדר הנכוןן ופשוט היתי פער פה אבל עכשיו הוא פשוט לא רוצה לעשות כלום מתעצל יוששב מול הטלוזיה וכל משמין מזה התופעה הזאותי של היכלות השכליות? ומה אני יכול לעשות כדי לעזור לו. סליחה על השגאיות כתיב ם אני סובל אומנם לא באוטיזים אבל בלקוי למדיה בכתיבה תודה מראש

27/09/2012 | 23:37 | מאת: ד"ר איריס שגב

שלום, הפחד של אחיך "לאבד את הזיכרון" אינו רציונאלי, אלא מעיד על חרדה ולחץ ממצבים שונים של התפרקות או אובדן שלמות הגוף, הקיימת אצל חלק מהאנשים בספקטרום האוטיסטי. העזרה החיונית ביותר במצבים כאלה היא ליווי רגשי. ראשית, לשקף לו במצבים בהם הוא מעלה חשש לאובדן הזיכרון, שאתה רואה שהוא בלחץ, שאתה מקשיב לפחד שלו, שאתה מבין כמה חשוב לו שיזכור דברים באופן מושלם ובסדר הנכון. שנית, להדגים לו את החיבור שעשה בין החשש שלו "לאבד" חלק מהמילים שמשנן לבין החשש לאבד חלקים מעצמו (יכולת הזיכרון). שלישית, להרגיע אותו, שלפעמים כמה מילים תשכחנה, אבל שהזיכרון אף פעם לא ייעלם. רביעית, לנסות ליצור מצבים חדשים בהם הוא נהנה מהתוכן עצמו ולא מיכולת הזכירה בלבד. למשל, לבקש ממנו שיצטרף אליך לקריאה של 2-3 עמודים (לא 70) בנושא שעשוי לעניין אותו. לאחר הקריאה, דבר איתו על מה שקראתם, שאל אותו מה סיקרן אותו, שתף בדברים שעניינו אותך וכיוצ"ב. לבסוף, אם אחיך נמצא בטיפול, עדכן את איש המקצוע בנוגע לתופעה, על מנת שיוכל להתייחס ולעזור לאחיך לווסת את החרדה הזו במסגרת הטיפול. בברכה, ד"ר איריס שגב.

מנהל פורום אוטיזם, אספרגר PDD - בוגרים ומבוגרים