בן 3

דיון מתוך פורום  ייעוץ חינוכי

16/07/2014 | 09:18 | מאת: אמא

שלום, יש 2 בעיות שממש מטרידות אותי, 1) כשאני משכיבה את הילד לישון אחרי כל הטקס של השירותים סיפור ומים הוא משגע אותי קם כל דקה משעה 7 ורבע ועד שעות מאוחרות, מה הסיבות יכולות להיות?אני מתמידה ומחזירה אותו לישון אבל זה קשה זה כל יום,ואני גם מדברת איתו ומסבירה לו וכלום לא עוזר עד שאני ממש מתעצבנת ומאבדת את עצמי כי גם אני עברתי יום... 2) הבעיה השניה שמטרידה זה שכל פעם שמבקשים ממנו לבוא לאן שהוא הוא מחכה שיקחו אותו,את קוראת לו כמה פעמים והוא לא מתייחס ואז את צריכה לקחת אותו והוא מתנגד ואז זה בכח הוא ילד מהמם ילד טוב אני אוהבת אותו בצורה מטורפת מקדישה לו ולאח שלו המון אז למה?

לקריאה נוספת והעמקה

אמא יקרה שלום רב, בנך החמוד נמצא בשלב התפתחותי, שבו הוא בודק את מערך הגבולות סביבו – מה מותר ומה אסור. לעיתים רבות אנו מקדישים לילד תשומת לב מרובה באמצעות הסברים מיותרים, כעס, נזיפה וכו'. נראה שלכאורה אנו מציבים גבול לילד, אך לשם הצבת הגבול יש להיות עקביים בשיטה אחת וחד משמעיים. זאת אומרת, שיש להמשיך להקפיד על סדר השכבה קבוע וידוע, כמו שעשית עד כה. מכאן ואילך, כאשר הוא מתעורר יש להיות מאוד עניינים עימו, לא לדבר, לא לכעוס, לא לחבק ולא לנשק – הוא רוצה פיפי: הולכים איתו בדומייה לפיפי ומשכיבים שוב במיטה. הוא רוצה לשתות: מביאים לו מים ומשכיבים לישון. הדבר היחיד שניתן לומר הינו, עכשיו לילה ועכשיו ישנים. על-כך יש לחזור שוב ושוב. בנוסף, יש לעודדו לרוב על מאמץ ועל ניסיון לשתף פעולה. זאת עושים בשעות הבוקר, למשל: אני גאה בך שנרדמת מהר, היה לי כייף גדול לראות אותך ישן כמו מלאך, איזה כייף ששנת טוב ועכשיו אתה ערני ומוכן לגן, אני שמחה מאוד שנרדמת בקלות. יש לתת את מירב תשומת הלב להתנהגויות הרצויות. לגבי העניין השני. הודיעי לו מראש שאת קוראת לו פעם אחת ולאחר מכן את באה לקחת אותו. אין לעשות מכך עניין. הוא בודק את הגבול. אם תהי עקבית וחד משמעית בצד עידוד ודגש על התנהגויות רצויות, הוא יתחיל לשמוע בקולך. בהצלחה, שירלי

מנהל פורום ייעוץ חינוכי