נגישות
נגישות

בעיות רגשיות

דיון מתוך פורום  ייעוץ חינוכי

26/03/2012 | 15:02 | מאת: ניבה

שירלי שלום הבת שלי בכיתה ב' עוד לא בת 8, התחילה לגנוב דברים קטנים וחסרי ערך רב מחבריה (בעיקר בכיתה). מדובר בעט עיפרון לדוגמא או ציור יפה. המחנכת מעורבת ובשיחה עם היועצת של בית הספר הועלתה הטענה שזה על רקע רגשי. איזה דרכים יש לעזור לה? את המובן מאליו כבר הסברנו... תודה ניבה

ניבה שלום רב, גנבה של ילדים הנה סמפטום, שמורה על קושי מסויים. הרי בתך לא באמת זקוקה לעט או לציור, שאותם לקחה. היא מנסה להעביר מסר לזולתה, ולכן חשוב לברר לעומק מדוע היא בוחרת להתנהל כך. קבעי איתה פגישה במקום שקט ללא הפרעות. נסי לברר עימה האם יש דבר מה שקשה לה , לדוגמה: עם המורה או עם חברי הכיתה. הסיבות יכולות להיות "קטנות" , כמו: הרצון בתשומת לב. מהכרותך עימה, נסי לחשוב, מה יכול להפריע לה בכיתה, לדוגמה: היחס של המורה, תלמידה אחרת, רצון להתבלט ועוד. עודדי אותה, ואמרי לה שאת סומכת עלייה, ושאת כאן לעזור ולסייע לה. חשבו יחד, מה יכול לעזור לה או להקל עלייה. אין לקרוא לה גנבת או להתיחס אלייה בצורה פוגעת. התנהלות זו עלולה לחזק את התנהגותה הבלתי רצוייה. בכל מקרה, אם נראה לך, שהיא מצוייה בקושי רגשי, רצוי לאפשר לה מענה רגשי, כמו: פסיכולוג ילדים, תראפיה (באומנות, תנועה ועוד) או להתייעץ על כך עם יועצת ביה"ס. כל טוב, שירלי

מנהל פורום ייעוץ חינוכי