חנק בגרון
דיון מתוך פורום בעיות בליעה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בן 70 ומזה 15 שנה אני סובל אחת לחודשיים מחנק והרגשת סתימה בגרון. ההתקף מתרחש כשתי דקות שבו ההרגשה היא כפרפור בין חיים למוות ח"ו .וזה קורה בעקבות אכילה או שתיה או תוך נשימה בגרון יבש.האויר יוצא ואינו חוזר אלא באיחור ובצמצום תוך שריקה דקה ובדוחק. אבקש לשאול את הרופא מה הגורם להתכווצות הקנה בזמן ההתקף ומה עלי לעשות כשזה קורה והאם יש טיפול לזה. בתודה עמרם
הסיבה קרוב לודאי היא הקדמת קנה לוושט בזמן הבליעה. יש להיות מרוכזים בין אכילה ושתיה ולהימנע מדיבור תוך כדי או פעולה אחרת שמסיחה את הדעת. שתיית מים לפני התחלת אכילה ובהמשך תוך כדי אכילת מזן מוצק תסייע להעברת המזון למקום הנכון.