רחם מוגדל וכמה שרירינים לא גדולים

דיון מתוך פורום  מיומות (שרירנים) ברחם

18/01/2023 | 06:08 | מאת: טלי

שלום רב, אני בת 36 יש לי 3 ילדים ,בריאה בדרך כלל ..לפני כשנה בבדיקה אצל רופא נשים גילו לי שרירן קטן . עשיתי מאז עוד 2 אולטראסאונד ועכשיו יש לי 3 שרירנים בגודל 2 ס"מ ו4 ס"מ. והרחם שלי מוגדל. תמיד הברזל שלי היה תקין ולפני חודש עכשיו בדיקות דם בגלל חולשה ובברזל שלי ירד מ001ל26!!הרופא אמר לי לנסות לקחת גלולות חודשיים לראות אם זה יעזור ויקטין את הדימום או לשיפ התקן.אם תוך חודשיים לא יעזור הוא ממליץ לכרות את הרחם בניתוח פחות פולשני,הוא מאר שאם יחכה הרחם יגדל עוד ויצטרך לעבור ניתוח עם פתיחת בטן יותר כואב.אני מממש מפחדת, אני בן אדם שסובלת מחרדות למחלות ומפחדת מסיבוכים בניתוח. האם הניתוח הוא הפתרון? מה הסיבה שהרחם מוגדל ? אני צעירה עדיין ולא יודעת אם רוצה עוד ילד ומרגישה ממש מדוכאת ממה שהרופא אמר לי . אשמח לתשובה תודה רבה

שלום רב, הרחם מוגדל בגלל השרירנים. אינני מתרשם שיש צורך בכירתת רחם , עדיין יש הרבה שיטות וטיפולים שמרניים על מנת להקטין דימומים חודשיים. הרופא שלך בטח ימליץ על טיפול זה או אחר על מנת להמנע מניתוח.

22/01/2023 | 08:08 | מאת: טל

שלום שוב ד"ר, כשאתה אומר טיפול שיכולים להקטין את הדימום החודשי הכוונה לגלולות והתקן ? או שיש עוד דברים נוספים? אם אסיר את השרירנים הרחם יחזור לגודל התקין או שהרחם גם גדל בגלל ההורמונים ולא קשור אם אוריד את השרירנים? תודה רבה!!

מנהל פורום מיומות (שרירנים) ברחם