ריצה בלי העלאת דופק

דיון מתוך פורום  פיזיולוגיה של המאמץ

13/05/2014 | 17:20 | מאת: אנון נימי

שלום, אני נוטלת תרופה להסדרת לחץ הדם ומניעת מיגרנות [דרלין סלואו-ריליס 80] ועקב כך הדופק שלי במנוחה הוא 45. הדופק אחרי שעת ריצה במהירות 8 קמ"ש הוא 80. אינני מתנשפת אך כן מזיעה. האם יש תועלת באימון כזה? האם כדאי לשנות אותו [ריצה ארוכה ואיטית יותר? ריצה קצרה ומהירה יותר?] בכל מקרה, בשום מצב, הדופק לא עולה מעל 80. ברצוני לציין שירדתי 20 קג בשנה וחצי האחרונות ואני עדיין בעודף של 7ק'ג למשקל של BMI תקין. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

בת כמה את? האם את בטוחה שהדופק לא עולה מעל 80 פעימות לדקה. דרלין היא חסם קולטני בטא לאדרנלין, ואכן מורידים את קצב הלב. אני מתאר לעצמי שכאשר התחלת להשתמש בתרופה שקלת 20 ק"ג נוספים עם כושר פחות טוב הדופק היה גבוה יותר. עם השינויים הפיזיולוגיים שעברת, הלב נמצא תחת עומס קטן יותר ומכאן יכולה להיות עוד ירידה בדופק, מכאן שיש מקום לחזור לרופא המטפל ולשקול איזון תרופתי חדש שיעלה מעט את הדופק. החישובים של שריפה קלורית על פי דופק במקרה זה אינם רלוונטיים.

21/05/2014 | 23:59 | מאת: אנון נימי

הטיפול בדרלין במינון זה ממשיך לפי הוראת הרופאה שיודעת את השינוי במשקל. הדופק אכן לא עולה מעל 80. השאלה היא אם האימון יעיל לצורך שריפת קלוריות והמשך ירידה במשקל?לצורך סבולת לב ריאה? האם בתנאים הנתונים , בלי להעלות דופק , האימון שלי שווה ערך לישיבה בכורסה וקריאת ספר אצל אדם בעל דופק 80?

מנהל פורום פיזיולוגיה של המאמץ