התאוששות

דיון מתוך פורום  פיזיולוגיה של המאמץ

03/09/2013 | 20:33 | מאת: שבי

שלום חורש. בפחות משבוע יצא לי לשחק 4 משחקים של 90 דק. יום חמישי ושישי90 דק. ויום שני והיום 90 דקות.אני מרגיש עומס על הגוף. חוץ מתזונה (גם מגנזיום לפני השינה) נכונה, שינה והרבה מים מה עוד אני יכול לעשות כדי לעזור לגוף להתאושש? תודה רבה

04/09/2013 | 13:19 | מאת: נדב

טוב אז מן הסתם העיקר היא המנוחה,אולי כדי לך לעשות כמה הליכות קצרות כדי לגרום לזרימת דם מוגברת לשרירים התפוסים בלי להעמיס עליהם,אבל מוץ מזה...אגב שאלה קטנה בשביל חורש מה אץה חושב על מתיחות לאחר אימון?בדיוק קראתי 2 מחקרים ששלחו לי שהצביעו על כך שמתיחות לאחר אימוני היפרטרופיה לשרירי התאומים לא עזרו למתאמנים לחזור יותר "מהר" לשיקום מלא לקראת האימון הבא ,וגם לא גרמו לתחושת הקלה כלשהי במהלך ה24 שעות אחרי,דעתך בנושא? שנה טובה לכולם!

אני מכיר היטב את הטוענים שמתיחות אינן תורמות להתאוששות השריר. אני חסיד גדול של מתיחות בכלל, בתחילת האימון, במהלכו, בסופו ובכל זמן נתון במהלך היום. היום אנחנו יודעים בבדיקות מקרוסקופיות ששריר לאחר אימון משנה את המבנה המרחבי שלו. סיבי שריר עייפים וחסרי אנרגיה ומפותלים יצרו לחץ מכני על כלי דם וימנעו זרימת אנרגיה למקום. נכון שזה מצב משתנה ותלוי מאוד בסוג השרירים וסוג האימון, תדירותו עוצמתו, אבל למה לא להנחיל את ההרגל לכל פעילות? מחקר רציני על השפעות קליניות של מתיחות דורש מחקר אורך על אלפי אנשים לתקופה של מספר שנים, דבר שלא התבצע עד היום.

מנהל פורום פיזיולוגיה של המאמץ