צריכה עזרה-אנא כנסו!!!

דיון מתוך פורום  עבודה סוציאלית

03/06/2005 | 22:01 | מאת: נועה

שלום לכולם... אני אמורה להתחיל ללמוד בשנה הבאה והבעיה שלי היא שאני מאד מתלבטת בין שני תחומים:התקבלתי לעבודה סוציאלית בת"א ולפסיכולוגיה בבר-אילן ושניהם נראים לי תחומים מעניינים מאד שברצוני להתעסק בהם בעתיד ואני פשוט לא יודעת במה לבחור!חקרתי ושאלתי רבות על היתרונות והחסרונות של כל תחום והבנתי שהיתרון הברור בעבודה סוציאלית הוא שניתן לעסוק במקצוע ולהתמחות בפסיכותרפיה כבר לאחר התואר הראשון לעומת פסיכולוגיה שצריך תואר שני וקשה מאד להתקבל,במיוחד למגמה הקלינית כמו שאתם יודעים כמובן...הבנתי גם שלימודי עבודה סוציאלית הם הרבה פחות עמוסים ויותר קלים ושיש פחות תחרותיות בקרב הסטודנטים...המטרה שלי בסופו של דבר היא לעבוד עם שכבות חלשות ולעזור לאנשים במצוקה אבל באופן מעשי ולא סתם בשיחות ארוכות שלעיתים לא מובילות לשום דבר...אבל כמו שאתם יודעים לפסיכולוגים יש סטטוס יותר נחשב בחברה וישנה האפשרות לעבוד באופן פרטי וכו'...רציתי לדעת יותר לגבי אפשרויות התעסוקה כפסיכולוג(לאחר תואר שני)כי אני יודעת שעובדים סוציאליים משתלבים בהמון מקומות ומוסדות-האם זה ככה גם בפסיכולוגיה?ומהם ההבדלים המהותיים בין שני המקצועות??? אשמח לשמוע את עצותיכם כי אני מאד מבולבלת ומתלבטת! תודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה
06/06/2005 | 16:13 | מאת: טלי וינברגר

נועה שלום רב, נראה שחקרת היטב את ההבדלים בין הפסיכולוגים לעו"סים. האמת היא שגם אני בתחילת דרכי התלבטתי בדיוק כמוך, ובסופו של דבר כאמור, בחרתי בעבודה סוציאלית. דבר אחד שרציתי לתקן את מה שעלה ממכתבך הוא שבע"ס אין אפשרות ללמוד פסיכותרפיה אחרי התואר הראשון אלא אחרי התואר השי. בפועל, כיון שאין חוק פסיכותרפיה ניתן לעסוק בזה אפילו עוד לפני שיש לך איזשהו תואר בכלל. זה מצב אבסורדי שכולי תקווה שישתנה לאחר שיעבור "חוק הפסיכותרפיה" בכנסת (אבל זה לא קרה ב 15 השנים האחרונות). לגבי תעסוקת פסיכולוגים אני חושבת שכדאי שתפני לפורום השכן של פסיכולוגיה ותבררי שם. אשמח לעמוד לרשתך לכל שאלה. בהצלחה, טלי

07/06/2005 | 12:46 | מאת: נועה

שאלותי אליך הן: האם בסופו של דבר את מרוצה מן המסלול שבחרת ולא מתחרטת על כך?במה את עוסקת כיום בתור עובדת סוציאלית והאם את מרוצה מעבודתך?

22/06/2005 | 17:03 | מאת: לי

יקירתי, גם אני התלבטתי רבות בין שני התחומים, ואף התחלתי במגמה ללמוד פסיכולוגיה, וראי היכן אני כיום- לומדת ע"ס, ונהנית מכל רגע. הלימודים מעשירים, מעניקים לך ראייה של מארקו ומיקרו, וגישות כל כך רבות לטיפול, שפסיכולוגיה לא מעניקה (ואינני מדברת על זרמים בפסיכו')- גישת העצמה וחוזק, שהיא גישה מופלאה בעיני, נעלמת מהלימודים של פסיכו'. הרבה מאלה שלומדים איתנו, הם "מאוכזבי פסיכולוגיה" שלא התקבלו-וראי זה פלא: אחד אחד מרוצה ממקומו, ויש אף שפיתחו גישה שמתנגדת לפסיכולוגיה ולכוח המדכא שלה שמתמקד בבעייתיות שבאדם ולא בצד החזק שלו. גם בע"ס את יכולה לפתוח קליניקה פרטית (אם כי אז, לקחי בחשבון כי את מתרחקת מהאוכלוסיות המודרות,המדוכאות ושצריכות הכי הרבה עזרה), וזכרי שלא שווה לבחור במקצוע רק בגלל הסטטוס שלו. בכל אופן, לדעתי-בחרי בע"ס: הלימודים מעשירים, מהנים ובסופו של יום- את עובדת עם מי שבאמת צריך עזרה... המון בהצלחה בהמשך הדרך.

מנהל פורום עבודה סוציאלית