רעש חזק והשפעה על שמיעת תינוק

דיון מתוך פורום  ליקויי שמיעה, מכשירי שמיעה, שתלי שמיעה ושבלול

02/08/2017 | 17:18 | מאת: נועה

שלום, לפני מספר ימים נדלקה אזעקה לכיבוי אש (סירנה רציפה) בזמן שהייתי עם בני בן ה - 4 שבועות בלובי הבניין. האזעקה הייתה בעוצמה בלתי נסבלת ברמה שגרמה לי לצפצופים באוזניים ונשמכה מספר דקות. כעת אני מודאגת כי הייתה לכך השפעה על השמיעה של בני. האם לרעש חד פעמי בעוצמה כזו יש השפעה על שמיעת תינוק? תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

חשיפה לרעש גורמת לנזק אקוסטי שמשמעו ירידה בשמיעה, יחד עם זאת תלוי בזמן החשיפה ובעוצמת הרעש, לא אוכל להרגיע אותך או להדאיג אותך מבלי לדעת את שתי העובדות הנ"ל ברמת ביטחון של מספרים מוחלטים, ולכן כדי להסיר דאגה מלבך אני מציע פשוט לפנות (בלי לחץ) ולבצע בדיקת שמיעה .

שלום נועה. האירוע אותו חווית מוכר ומתואר בספרות. היות ואין בידך, כמובן, את נתוני עוצמת הקול המדויקים הרי שמאד קשה להתייחס לדבר באופן ספציפי. ככלל יש להניח שנחשפתם שניכם לרעש בעוצמה מאד גבוהה. קרוב לוודאי שכפי שאצלך הצפצופים חלפו לאחר מספר דקות כך קרה גם אצל בנך במידה ואכן הוא חווה דבר דומה. בכל מיקרה מפאת הזהירות אני מציע לפנות לרופא אא"ג ולשאול בעצתו. הרופא על פי שיקול דעתו יכול להפנות לבדיקת שמיעה שעושים לילודים בגילאים אלו. בשורות טובות ח. אשר

מנהלי פורום ליקויי שמיעה, מכשירי שמיעה, שתלי שמיעה ושבלול