אמא סכיזופרנית

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

19/05/2014 | 21:17 | מאת: שיר

היי, לאמא שלי יש סכיזופרניה פרנואידית קרוב ל 20 שנה, היא מעולם לא הלכה לפסיכולוג אבל דיברתי עם פסיכולוג והוא אמר לי שלפי התסמינים שאמרתי הוא בטוח שיש לה את זה (וגם קראתי על זה המון ברשת)אני חיילת ואני מעוניינת להתחיל בטיפול בשבילה. ההורים שלי גרושים ואני גרה איתה, יש לה הרבה מאוד התקפים וזה ממש קשה לי לחיות איתה, הקב"ן של הצבא לא עוזר לי (בלתי אפשרי להשיג איתו פגישה הוא כל הזמן מבטל ודוחה וגם חושב שאני רוצה פטורים למיניהם). למי עליי לפנות בשביל שתקבל טיפול? האם יש איזשהו גורם ממשלתי שעוזר במקרים האלה?, מיותר להוסיף שאני לא מסוגלת לשלם על פגישות עם פסיכיאטריים וכדומה. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
20/05/2014 | 11:17 | מאת: ליאת

שיר שלום, בכל עיר יש מרכז לבריאות הנפש, תקבעי לה תור לשם, ואם את לא מצליחה תפני לרופא משפחה שלה, והוא יכוון אותך למי לפנות. בהצלחה.

כפי שכתבו לך בכל אזור בארץ יש מרפאה לבריאות הנפש שהיא ציבורית, כלומר פרט לתשלום סמלי לרבעון הטיפול ממומן ע"י המדינה. בנוסף, לקופות החולים יש שירותים פסיכיאטרים שהם כרגע מצומצמים אבל מתפתחים לקראת הרפורמה בבריאות הנפש שתכנס לתוקף בשנת 2015, גם אליהם אפשר לפנות.

20/05/2014 | 23:01 | מאת: שיר

ממש תודה רבה על העזרה :) עוד שאלה, לפי ההכרות שלי איתה אני יודעת שהיא בחיים לא תאמין לי ולא תסכים להיות מטופלת אצל פסיכולוג. אז השאלה שלי זה אם כל דבר שהם יעשו הם יצטרכו אישור שלי או שהם יעשו את על דעת עצמם? האם יש איזשהי אפשרות שאני אהפך לאחראית עליה?וגילי לא יהווה בעיה לכך?(19).

21/05/2014 | 08:01 | מאת: נחום

שלום רב לך, האם אמא שלך אובחנה ע''י פסיכיאטר? האם מקבלת תרופות? חולי סכיזופרניה בהרבה מקרים מתכחשים למחלה ומסרבים לשתף פעולה עם טיפול ותרופות. אם אמך תתנגד תצטרכי הרבה סבלנות וכוחות נפש כדי שתשתף פעולה. אם היא תסרב, אי אפשר יהיה לכפות עליה טיפול נגד רצונה. זה נעשה רק במקרים שהחולה מסוכן לעצמו או לסביבתו.

אסור לטפל באדם כנגד רצונו או ללא ידיעתו. המצב היחיד שבו מותר לכפול טיפול על אדם היא כאשר בגלל מחלתו הנפשית נפגע השיפוט שלו והוא מסכן בכך את עצמו או את סביבתו. אפשר לכפות טיפול גם אם נגרם סבל גדול לסביבה, לדוגמא אדם שמזניח את דירתו עד שנגרמת בעיה תברואתית או גורם לרעש שלא מאפשר לשכנים לישון. לגבי "להיות אחראית עליה" אני מניחה שאת מתכוונת לאפוטרופסות. ממנים אפוטרופוס לאדם רק במצבים קיצוניים בהם הוא לא מסוגל לדאוג לעצמו או יכול לגרום לעצמו נזק בהחלטות שגויות. את אומרת שאימך מרגישה רע, אולי תוכלי לשכנע אותה לפנות לעזרה כדי לקבל טיפול. כדאי לפנות ללשכת הרווחה בעיר שלך, את עדיין נערה צעירה ולא אמורה לדאוג לבית לבד.

מנהל פורום סכיזופרניה