אשפוזס פסיכיאטרי פרטי

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

25/01/2014 | 10:08 | מאת: ל

שלום, אימי בת 57 חולת סכיזופרניה, חרדה ודיכאון והתחילה טיפול תרופתי חדש סורוקוול כבר שבוע וחצי שעדיין לא ממש השפיע מלבד תחושת העייפות הכבדה (לצד זה לוקחת כדורי לארוון מס שנים, הפסיכיאטרית במגמה להפסיק בהדרגה אותו), התחילה בכמות של 50 ליום ועלתה בכמות לפני 4 ימים ל100 ליום. בעבר היתה מטופלת בציפרלקס שעזר (פלוס הלארוון)... ועכשיו מתמידה בטיפול החדש. מאחר ולוקח מס שבועות עד שהתרופה משפיעה, אימי עוד סובלת מהזיות שמיעה טורדניות שלא נותנות לה מנוח, היא מצליחה לעבור את היום מבלי שנשקול אשפוז, אך סובלת המון. שאלותיי הן כאלה: - האם תגובתה הטיפולית לסורוקוול עד כה תקינה? -אם נחליף לה כעת טיפול, הדבר עלול לגרום לה להחמרה של הסיפטומים עקב המעבר? -במידה ונצטרך לאשפזה במצבי קיצון, האם ישנם מקומות פרטיים לאשפוז? לצערי הרב אני מאוכזבת מהבתי חולים הציבוריים (מניסיון מר עם סבתי) , כסף לא מהווה מכשול עבורנו ואם ישנו טיפול פרטי שקיים או מוסד פרטי, אשמח לשמוע עליו. במידה ולא, במקומות הציבוריים מי נחשב הכי איכותי? תודה מראש על המענה המהיר לכל שאלותיי...

לקריאה נוספת והעמקה
26/01/2014 | 09:29 | מאת: חנן הגנן

אם את שומעת חדשות וקוראת עיתונים אז בודאי זכור לך שלאחרונה התפרסמו שערוריות הקשורות לטיפול בחוסים בבתי חולים פסיכיאטריים פרטיים. אין לי מושג אם יש עוד בתי חולים כאלה אבל אם כן, רצוי מאוד להתרחק מהם כמה שיותר רחוק. בתי החולים הפסיכיאטריים הציבוריים רובם פחות או יותר אותו דבר. המושג ''איכותי'' לא כל כך מתחבר לי לבתי החולים האלה. לפני עשרות שנים בית חולים גהה נחשב לבעל רמה קצת יותר מאחרים. אין לי מושג מה קורה בו היום, כדאי להתעניין אם אתם מאזור המרכז.

מינון של 100 מ"ג סרוקוול אינו מינון שמשפיע כאנטי-פסיכוטי, מינון של 600 מ"ג ויותר נחשב ככזה. סרוקוול בהחלט יכול לגרום לעייפות ותחושת כבדות. תופעות הגמילה האפשריות בהפסקה של סרוקוול הן אי שקט, מאחר ולסרוקוול יש השפעה מרגיעה, אפשר להימנע מהן אם מפחיתים את המינון בהדרגה. אין כיום בתי חולים פסיכיאטרים פרטיים, לעתים אנשים מבצעים "אשפוז בית", אשפוז כזה כולל השגחה של 24 שעות ביממה, בדיקה יומית של פסיכיאטר ומה שנדרש לפי המקרה האישי. בתי החולים הציבוריים שונים מאוד ואין בידי דירוג שלהם. כרגע האשפוז בבתי חולים פסיכיאטרים הוא איזורי, כלומר אדם מתאשפז בבית חולים הקרוב לאזור מגוריו.

מנהל פורום סכיזופרניה