שנאה מוגזמת

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

01/12/2013 | 07:32 | מאת: א-29

שלום דר ענת חבר שלי המטופל בבריאות הנפש סיפר שיש לו תופעה של שנאה וכעס מוגזמים, למשל אם הוא רואה שיכורים ערסים בני 16 מדברים בקולי קולות באוטובוס הוא לא יכול לסבול אותם, לא יכול לסבול כמה מגישי תוכניות בטלוויזיה שנראים לו אפסים בעלי אגו מנופח, הקול שלהם צורם לו באוזן וישר מעביר ערוץ, ואם נדבר על ההפך-אהבה -אינו מסוגל לאהוב אנשים והרצונות הרגשית שלו שהיו פעם נורמליות ירדו לגמרי.-קהות חושים ואנהדוניה טוטלית. שאלתי היא שנאה מוגזמת היא גם אחד מהסימפטומים של סכיזופרניה? זה יכול להיות גם בדיכאון רגיל? אם יש איזה אתר או מאמר שמתייחס לתופעה של שנאה מוגזמת אשמח לקישור.

לקריאה נוספת והעמקה
01/12/2013 | 19:32 | מאת: ד.

אני חושב שצריך להגדיר את זה בצורה אחרת משנאה מוגזמת. לדעתי ומנסיוני עם עצמי, לבן שלך לא טוב. אם זה בגלל המחלה, דיכאון שנלווה או תופעות לוואי של הכדורים וזה גורם לו לסף סבל נמוך לדברים שלדעתו ולדעת רבים לא נעימים. אף אחד לא סובל ערסים שיכורים או מנחים שטחיים. אדם שלא טוב לו, עוד יותר רגיש לדברים האלו. בסכיזופרניה ישנם סימנים שליליים שדי מתאימים לפחות לתיאור שלך של קהות חושים ואנהדוניה.אין תרופה ממשית לתופעות אלו. למרות זאת לי זה השתפר קצת עם הזמן. בפגישה עם פסיכיאטר ניתן לשקול טיפול תרופתי אנטידיכאוני ו/או טיפול פסיכולוגי תומך שאולי יכולים לעזור במעט. חשוב להיות אופטימיים ולהאמין שיהיה טוב. הזמן הוא רופא גם במחלות נפש כל עוד אין התקפים ולכן חשוב להתמיד בטיפול תרופתי. שיהיה רק טוב.

אתה מתאר עוצמת רגשות גבוהה וקושי בוויסות רגשי, זה אינו מאפיין של סכיזופרניה, ויכול להופיע בהרבה מצבים נפשיים, גם בדיכאון וגם ללא קשר למחלה.

מנהל פורום סכיזופרניה