המשך להודעתי הקודמת

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

01/10/2013 | 13:03 | מאת: דויד

כתבתי לך: אני כבר סובל שנים, מחוסר אנרגיה לתפקד. אני מתכוין על עבודה או לימודים. אבל כל השאר היגיינה בישול קריאה וכו' הכל בסדר. אכן עברתי משבר דכאוני במשך כשנה בגיל 17, וזה מה שיצא ממנו. חצי בריא.? הרופא אומר שאני חולה. וקורא לזה סכיזופרניה סימפטומים שליליים - הוא טוען שהחשיבה שלי לקויה ובעיקר דמיונית כי "אני רוצה חיים קלים", ובעצם חליתי באובדן יוזמה ו"כח רצון". מפורש אומר שאין לי 'תסמינים חיוביים'. התרופות, הן האנטי פסיכוטי והן הנוגדי דכאון כמעט ולא עוזרות. כי אין לי דכאון אני ממזמן יוצא ופוגש חברים, אני קורא הרבה יושב שעות באינטרנט. אבל לא עובד, ולא לומד כלום. הייתי מאד רוצה לדעת מה נראה לך הדבר הזה? מציק לי להבין את הסבר מה עובר עלי. כתבת לי: ..אם אתה מרגיש שהטיפול לא עוזר לך כדאי לפנות לרופא ולבקש טיפול מכוון למה שמפריע לך. טיפול שיחתי וטיפול שיקומי יכולים לעזור. אבקש לשאול: מה כוונתך "טיפול שיחתי וטיפול שיקומי"? הייתי בטיפולים פסיכולוגיים, הכל נחמד ויפה, בשביל להבין דברים, ובשביל לשפר מצב רוח. ואכן עזר לי. אבל באפשרות לשנות מצבי "שיהיה לי כח נפשי, רצון, מוטביציה" לעבוד. איך הפסיכולוג יכול לייצר לי את זה? הפסיכולוגית שלי [וגם כשהייתי בביה"ח] אמרה: אין אפשרות בטיפול פסיכולוגי לרפאות כח רצון. -כך גם כשטופלתי בסיביטי, ואכן בטבלאות החשיבה שנתנו לי עזר לי מאד. אבל כשהגיע לחלק המעשי, ולהתמודד מול מעשים, שצריך אנרגיה פנימית מבפנים, לא היה לי. ולבסוף, המטפל אמר לי שהוא מודה בכך. כואב לי שמפזרים מילים.. טיפול שיחתי.. וכו' בנוסף, אני נמצא במערכת שיקום. אני ניסיתי לעבוד במפעל מוגן וגם הצלחתי לאיזו תקופה. אבל זהו, לזמן מוגבל. אינני מסוגל לרצות ולהרגיש חיוניות בעבודה יום אחרי יום. אי אפשר. אז מהו טיפול שיקומי? אודה לך מאד, כי אולי לא הבנתי כוונתך, ואדרבה אשמח אם תוכלי לעזור לי אני מודה לך

לקריאה נוספת והעמקה
02/10/2013 | 10:19 | מאת: אני

אני לא רופא ולא מתיימר לתת עזרה רפואית אבל, לדעתי אתה צריך לנסות פסיכיאטר אחר. רוב האנטיפסיכוטיות ניתנות עבור סימפטומים חיוביים, תסמינים פסיכוטיים ולא יעילות עבור סימפטומים שליליים. אולי הגיעו למסקנה שאתה סכיזופרן עם סימנים שליליים ורוצים למנוע סימנים חיוביים שאולי יהיו.לא יודע אם זו סיבה מספיק טובה לקחת אנטיפסיכוטיות. לגביי האנטידיכאוניים, אתה לא חייב לקחת אותם אם לא היית אובדני בעבר.אתה יכול לבקש להוריד אותם ולראות איך זה משפיע אבל בתיאום עם פסיכיאטר. קח בחשבון שיש תופעות גמילה מכל תרופה פסיכיאטרית. שוב אני מדגיש - נתתי לך כיוונים של מה לשאול את הפסיכיאטר אבל לגביי שינויים בתרופות אך ורק בתיאום עם פסיכיאטר שלך או אחר. פה בפורום אף גורם מקצועי לא ייתן לך תשובות מבלי לראות את התיק שלך ולדבר איתך. בהצלחה.

טיפול שיקומי הוא טיפול מכוון לשיקום, הן תעסוקתי והן חברתי. מפעל מוגן היא רק אחת האופציות, את הטיפול עושה עו"ס, או מטפל המומחה לשיקום. לגבי הטיפול התרופתי, כפי שנכתב פה, לא מקצועי לתת חוות דעת בלי בדיקה וקריאה של התיק הרפואי.

מנהל פורום סכיזופרניה