סימנים שליליים במחלה

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

03/07/2013 | 15:52 | מאת: שולמית

שלום רב. אני בת 32, חולה בסכיזופרניה ונוטלת את התרופות: 20 מ"ג זיפרקסה, 20 מ"ג סרוקסט ,ו-750 מ"ג דפלפט כרונו לאפילפסיה שהתפרצה לי בעבר בעקבות מינון של 450 מ"ג לפונקס. התרופות לא עוזרות לי לקהות הרגשית הנוראה שיש לי(הסימנים השליליים של הסכיזופרניה). מה ניתן לעשות? בתודה מראש, שולמית.

לקריאה נוספת והעמקה

1. כדאי לברר מה הקהות הרגשית, אם מדובר בריקנות, בתגובה ללחץ שאת מתמודדת איתו בחיים או לקושי לזהות רגשות. 2. כדאי לברר האם חלק נובע ממנון התרופות והאם יש אפשרות להפחית במינון בלי לסכן אותך בפסיכוזה. 3. אין עדיין טיפול תרופתי לסימנים השליליים אבל טיפול פסיכולוגי ושיקומי יכול לעזור. כדאי לפנות לפסיכיאטר המטפל כדי לברר מה הסיבה, את האיזון התרופתי ואת האפשרות שלך לקבל טיפול פסיכולוגי וסוציאלי במרפאה שלך.

04/07/2013 | 23:26 | מאת: שולמית

שלום רב. תודה על התשובה. 1.לא מדובר בריקנות אלא בממש קהות רגשית שגם הרופאה שלי יודעת שמדובר בסימנים השליליים של הסכיזופרניה, אני סובלת מכך מגיל 17. 2.האם את חושבת שהפחתה במינון הזיפרקסה עשויה להועיל למצב? איך זה קשור (הייתי שמחה להבין, תמיד חשבתי שצריך להעלות במינון של התרופה האנטי פסיכוטית כדי שהקהות הרגשית תחלוף וכדי שיחזרו לי הרגשות ולא ההפך)? 3.האם את חושבת שעליה במינון הסרוקסט יכול לעזור? ידוע לי שאין עדיין תרופה לסימפטומים הללו אבל אני תמיד מנסה לבדוק עוד אופציות ומה אפשר לעשות כי מאוד קשה לי. 4.עד לפני כשנה היה לי טיפול פסיכולוגי והפסקתי אותו כי לא הוא יחזיר לי את הרגשות, הרגשתי שאין לי צורך בו יותר. בתודה מראש על התשובה, שולמית.

מנהל פורום סכיזופרניה