וסת חלשה מאד, לא בהריון ולא מנסה להיכנס להריון

דיון מתוך פורום  בריאות האישה

30/11/2016 | 22:17 | מאת: נועה

שלום רב ותודה על ההזדמנות לשאול. אני בת 27, בריאה בדרך כלל (וגם כרגע) ולא לוקחת גלולות (לקחתי לפני כמה שנים ולא מאמינה שזה רלוונטי לשאלתי)... מאז שקיבלתי מחזור בפעם הראשונה ועד היום אין לי מחזור סדיר, ומעולם לא היו לי בעיות או שינויים מיוחדים במחזור, למעט טירונות וטיול ארוך שעשיתי, בהם הוא התעכב טיפה יותר. לפני חודש וחצי בערך התפתחו אצלי עקיצות גדולות ברגלים (קבעתי בינתים תור לרופא עור, זה לא לכאן :)) ובשל מצבן הקשה מרחתי עליהן במשך שבוע משחה טיפולית עם קורטיזון בשם פוליקוטן, כאשר ההמלצה היא לא למרוח יותר מ3 ימים ברצף. מיד לאחר מכן כשהגיע הזמן פחות או יותר למחזור (בשנים האחרונות זה התייצב יחסית סביב היום ה30) הופיעו כתמים חומים זעירים, פעם אחת במשך יומיים, ולאחר מכן קיבלתי מחזור כרגיל, ומיותר לציין שהפסקי מיד עם המשחה ברגע הופעת הכתמים, ועד עכשיו לא נגעתי בה. ליתר בטחון עשיתי גם בדיקת הריון לפני הופעת הדימום הרגיל כדי לשלול כל אפשרות (משתמשת בקונדומים). חשבתי שבזה זה נגמר והתכוונתי לשאול על כך כבדרך אגב את רופא העור שלי כשיתקיים התור בעוד כמה שבועות. אבל בשבוע האחרון התופעה חוזרת על עצמה, בדימום מעט יותר חזק מהכתמים של הפעם הקודמת, וזה נראה כאילו הפעם זה ממש מחליף את הדימום עצמו (מה גם שהיום זה כבר היום ה35 למחזור שלי וזה חריג גם ביחס לחודש קודם). אולי יהיה יותר נכון להגיד על ה"דימום" של עכשיו שהוא מעין כתמים חומים ממושכים מעט יותר - כמו שרואים ביום האחרון לווסת בזמן דימום רגיל, כשזה כבר ממש ממש חלש ואין על התחבושת כמעט כמעט כלום, ורק בניגוב רואים קצת חום. רציתי לשאול האם יש קשר אפשרי בין התופעות האלה למשחה החיצונית שמרחתי, שלפי הבנתי יש בה הורמון, או שזה צירוף מקרים אחר? והאם אני צריכה לדאוג? תודה רבה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה
01/12/2016 | 12:48 | מאת: נועה

הבוקר קמתי וכבר ראיתי דימום חזק יותר ואדום, עם כאבי בטן קלים שמאפיינים אצלי את תחילת המחזור. אז בעצם זה זהה לחלוטין לפעם הקודמת.

נא לקצר את השאלה ולהתמקד, ולשלוח מחדש. תודה

04/12/2016 | 10:07 | מאת: נועה

המצב הקיים הוא "טפטוף"מאד חלש של דם כמה ימים לפני הופעת המחזור (בחודש הזה ובחודש הקודם), והשאלה היא האם זה יכול להיות קשור למריחת המשחה פוליקוטן (המכילה קורטיזון) במשך שבוע שלם? תודה רבה מראש.

מנהל פורום בריאות האישה