דימום מוחי תוך חדרי ביילוד

דיון מתוך פורום  דם טבורי

02/10/2023 | 19:53 | מאת: ליאת

שלום רב, בני נולד לפני חודש וחצי עם דימום מוחי תוך חדרי בדרגה 3 עם התרחבות גדולה בחדרי המוח, וגם בדרגה 4 בגלל פגיעה נקודתית בתלמוס. יש חשד גם למלפורמציה וסקולרית שטרם שללו. אנחנו במעקב שבועי של אולטרסאונד ראש, וזה הפענוח האחרון: קו האמצע שמור, מבני קו האמצע תקינים. החדרים הצדדיים והחדר השלישי מורחבים. החדר הרביעי מורחב קלות. VI ימין כעת 17.5 מ"מ (בקודם 15.8 מ"מ) VI שמאל כעת כ 21 מ"מ (בקודם 21 מ"מ.) רוחב החדר השלישי כ 6.6 מ"מ (בקודם 6.4 מ"מ). בגרעין התלמוס השמאלי, עדיין מודגם תהליך הדי עם מרכז נוזלי, בממדים דומים ובמראה דומה. נמדד כעת 14.4*12*20.1 מ"מ, (בקודם 13.5*16.4*21 מ"מ) מתאים לדימום בתהליך התנזלות. חומר לבן פרי ונטריקולרי תקין. ללא עודף נוזל אקסטרה אקסיאלי. לא ברור ממה הדימום נגרם כי כלל הבדיקות היו תקינות לאורך ההריון ואף נעשתה סקירה מאוחרת פחות מחודש לפני הלידה. נשללו גורמים גנטיים וקרישתיים בתינוק, והסברה היא שקרה משהו בלידה עצמה. שימרנו בהצלחה דם טבורי לבננו בזמן הלידה. האם יש מה לעשות בשלב זה ברחבי העולם? ואם לא עכשיו, אז מתי ומה? כאור בננו היום בן חודש וחצי, נשמח לשמוע על כל דבר שקיים בעולם ויכול להיות רלוונטי בכל עלות שהיא. תודה רבה.

02/10/2023 | 20:19 | מאת: ליאת

אציין שבני נולד במועד ואינו פג.

שלום רב. אני מתנצל על התשובה המאוחרת לשאלתכם, עקב המציאות הלא-רגילה ששוררת במדינה בחודשים האחרונים. לגופו של ענין, אני ממליץ לכם להתייעץ עם רופא ילדים על מנת להבין מהן המשמעויות הרפואיות והמעשיות של הממצאים שפורטו למעלה בשאלה שלכם. רק לאחר קביעת אבחנה לגבי מצבו של התינוק, אפשר יהיה לחשוב ותכנן האם נדרש שימוש בדם חבל הטבור שנאסף. בכל מקרה, החלטתכם לשמור דם טבורי של התינוק בעת הלידה היתה החלטה נבונה מכיון שכעת המשאב היקר והנדיר הזה עומד לרשותכם ואולי אפשר יהיה לעשות בו שימוש לשיפור איכות חייו של בנכם, בעתיד הקרוב או בעתיד הרחוק. מאחל לכם בריאות טובה ונחת.

23/01/2024 | 00:19 | מאת: ליאת

תודה רבה, מובן לגמרי האיחור בתשובתך. פרט להיפוטוניה, חולשה בחגורת הכתפיים ועוד ממצאים מסוג זה שיכולים להיות ללא קשר לאירוע שעבר, בננו בן חמישה חודשים ומתפתח בהתאם לגילו מוטורית וקוגנטיבית. נאמר לנו שבמצב זה אין בשלב זה צורך בשימוש בדם הטבורי. אני כן עוד תוהה לגבי העניין, מכיוון שנגרם לבני נזק באזור התלמוס אותו ניתן לראות בהדמיות, והאם אין דרך להשתמש בדם הטבורי בצורה מניעתית כרגע כשהמוח עוד מתפתח. אודה מאוד לתשובתך על שימוש בדם טבורי ע"מ למנוע נזק עתידי, והאם קיימים ניסויים בנושא בעולם בפרט כשמדובר בנזק באזור התלמוס. תודה רבה וימים שקטים, ליאת

מנהל פורום דם טבורי