בדיקות נתרן/אשלגן

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

30/11/2013 | 17:47 | מאת: שגב

לד"ר שירה שלום רב. בפניה קודמת הודעתי שקיבלתי מאורולוג כדורי מינרין מלט -120 מ"ג למציצה ואני מרוצה,היום אחרי חודשיים וחצי אני יכול להגיד שאני מתחיל לשכוח מה זה להתעורר באמצע הלילה לשתן, אבל כנראה התעוררה בעיה אחרת,כשקבלתי את המינרין ,נתבקשתי לעשות בדיקות של רמת האשלגן והנתרן בדם,עשיתי בדיקה בסוף ספט' והבדיקה יצאה תקינה. השבוע עשיתי בדיקות דם אחרות והתברר שרמת האשלגן שלי נמוכה(3.31)וקיבלתי 1200 מ"ג אשלגן (2 כדורים בשם-SLOWK ). השאלה-האם אני צריך לעשות בדיקות רמת אשלגן/נתרן כל תקופה מסוימת ולקחת אשלגן בהתאם??.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, מינירין משפיע (אם בכלל) על רמת נתרן. זו צריכה להבדק באופן רוטיני בבדיקות דם כל עוד אתה נוטל את הטיפול ובמקרה שהיא נמוכה משמעותית (129 ומטה- יש להפסיק את הטיפול, ולשקול תוספת מלח. לגבי השפעה על אשלגן- לא ידוע לי שכדור זה עושה זאת ועליך לדבר עם הרופא שלך לגבי המשך הטיפול מכיוון זה.

16/12/2013 | 14:08 | מאת: שגב

6 ימים ,הנתרן עומד על -140 והאשלגן על -3.8 ,המינרין כל כך יעיל(שכחתי מה זה להתעורר למתן שתן בלילה,ומתן השתן במהלך היום בלי צריבות ובלי הפסקות) שאעשה בדיקות דם פעם בחודש ואשמור על ערכים מתאימים של נתרן/אשלגן.

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת