לדור

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

31/05/2007 | 20:58 | מאת: יערה

שלום דור, הבחנתי שאתה מבין עניין בהרבה תחומים אז חשבתי לשאול אותך משהן... עברתי פסיכוזה שלדעתי גרמה לי לנזקים...מוטיבצייה נמוכה, עוצמות רגש נמוכות, ירידה קוגניטיבית. עברו כמעט 3 שנים ועדיין המצב כזה, האם לא ייתכן שיקום מלא גם אחרי הזמן נרב שעבר מפני שההדרדרות נפסקה כי לא נמצא מחלה. תודה

31/05/2007 | 22:24 | מאת: דור

פסיכוזה גורמת לנזקים כאלה רק אם מדובר במחלה- סכיזופרניה או סכיזואפקטיב. אם נשללה האפשרות של סכיזופרניה אז ייתכן אבחנה אחרת, אולי הפרעת אישיות גבולית. כמו כן, נראה שאת מאד כפייתית לגבי הנושא כי השאלה חוזרת על עצמה כל הזמן. לרוב אנשים עם מחלות נפש לא מוטרדים מבוחן המציאות ולא מודעים כ"כ למחלה שלהם, מה שמחזק את ההשערה שאין לך סכיזופרניה ולכן יש אפשרות לשיקום מלא.

01/06/2007 | 14:24 | מאת: יעל

ראשית רב תודות לך ואני מצטערת אם אני קצת אובססיבית..פשוט אני תקועה במצב מוזר שמפריע לי לתפקד באורח תקין ... ייתכן כי אני סובלת מסכיזופרניה אך עדיין לא אבחנו זאת....פסיכולוגית אחת סיפרה לי כי לקח למשהי 6 שנים עד שגילו לה שהיא סובלת ממחלת הסכיזופרניה. ישנם סוגים שונים, אולי קלים יותר...סכיזואפקטיב, רזידואלית,פשוטה , לא מאובחנת. וייתכן אף שנגרם לי ליקוי מהפסיכוזה, היה נדמה לי כי ד"ר הידש הסביר פעם, שלא צריך להיות חולה במחלה בשביל להנזק מהפסיכוזה. דבר נוסף, אני מאוד אודה לך באמת אם תקדיש רגע ותראה אם תוכל לעזור לי...אני סובלת כבר קרוב לשלוש שנים. אני מרגישה במאין סוג של דכאון, לא יכולה להסביר, אני מרגישה גם שהקוגניצייה שלי מאוד ירודה...אני מתקשה לארגן כאן את המכתב בצורה מסודרת ומתומצתת, אני חוזרת על דברים, לא כי אני אובססיבית אלא כי אני מתקשה לארגן בראש את הדברים ולסדר אותם כיאות. הרגש שלי ירוד גם כן, יש חרדה קלה שקודם הייתה מאוד אינטנסיבית וחזקה במשך זמן רב...דבר גם שמדאיג אותי...כי ידוע שחרדה גבוהה משנה את מבנה המח. בנוסף, יש לי מאין גם דחק פוסט טראומטי...אבל הכל מתחיל מהתחושה של הדכאון האחר הזה. מרגיז אותי שאני נראית לרופאים בסך הכל בדכאון...וזה בדיוק מטעה, כי לכאורה זה נראה דכאון כשלמעשה ולדעתי אלו הם הליקויים הידועים ואולי אלו הם גם הסימנים השליליים. מה דעתך, דור?