לדור וגם למי שיודע....

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

30/05/2007 | 00:37 | מאת: שלי

האם מותר לקחת 60 מ"ג סימבלטה+10 מ"ג ציפרלקס וגם קלונקס וזודורם לשינה בלבד.? אני לוקחת אספירין 100מ"ג כמדלל דם. זה לא מסוכן עם הציפרלקס?וגם הוסיפו לי אומגה3 שגם גורם לדילול הדם. הרופא אמר שזה בסדר, אבל כתוב לעקוב אחרי דימומים ושיטפי דם...ואם יהיה חלילה בפנים? בתוך הגוף? איך אפשר לעקוב אחר דבר כזה? אני סובלת מחרדות קשות ודכאון. תודה!

31/05/2007 | 00:30 | מאת: דור

שלום שלי! 1. מי המליץ לך על אספירין באופן קבוע? מי המליץ לך על אומגה 3? אין מספיק מידע על השפעה של אומגה 3 עבור אנשים שמטופלים בתרופות נוירו-פסיכיאטריות. אין התווית נגד מוחלטת אך אין גם ביטחון שזה מועיל או בטוח לשימוש. בשביל מה האספירין? גם כאן אין התווית נגד מוחלטת ובכל זאת הייתי שוקל שוב אם הוא נחוץ כי ציפרלקס וצימבלטה בעצמם יכולים לגרום לדימומים (הדבר נחקר בספרות לרפואה פנימית). 2. השילוב של צימבלטה 60+ציפרלקס10 נראה על פניו מיותר כי יש חפיפה בין שניהם. כבר היה עדיף שתקחי רק צימבלטה במינון יותר גבוה (90 או 120). היצרן של צימבלטה קבע שהמינון המקסימלי שמותר לקחת הוא 120 מ"ג ליום (למרות שאין הוכחה שמינון מעל 60 מ"ג ליום נותן יעילות יותר גבוהה). 3. מותר לשלב קלונקס וזודורם. בברכה, דור.

31/05/2007 | 08:31 | מאת: שלי

אני בת 56 ומקבלת אספירין מרופא פנימאי, קבוע, בגילי כולם מקבלים אספירין למניעה... יתכן והרופא רוצה להפסיק בהמשך את הסימבלטה ושאכנס לציפרלקס..כיוון שאינני מאוזנת עם הסימבלטה וזקוקה לקלונקס בגלל חרדות. רק משונה שלא דווחתי על התכנית של הרופא...כך אני מצפה. שאלתי אותו בגלל האספירין והוא אמר שזה בסדר. כיוון שאינני סומכת על אף אחד אני קוראת באינטרנט ושואלת אותך, דור. יש לי תור לרופא עוד חודש. זה מאוחר מידי לשאלות? לשינויים? מה דעתך? האמת שאני די חוששת...