שאלה על זיפרקסה

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

18/05/2007 | 17:23 | מאת: ינון

שלום ד"ר, אני בן 24 חולה בסכיזופרניה קלה ונוטל זיפרקסה, ופלוטין (נגד הדיכאון) הבעיה היא שעליתי במשקל כמעט ב10 קילו ואני ישן המון שעות ומרגיש שהיכולת שלי ללמוד נפגעה מאד (לפני כן הייתי סטודנט מצטיין בבר אילן) עובדה שמסבה לי הרבה צער, ותחושה של אפסיות... רציתי לדעת האם זה מצב מוכר? האם הוא נגרם בגלל הסכיזופרניה או בגלל התרופות? האמת שאני לא בטוח בכלל שיש לי סכיזופרניה מפני שאני זוכר שקצת "עשיתי את עצמי" משוגע כדי לקבל תשומת לב... עכשיו אני מתחרט על הכל וכבר מבולבל ולא יודע מה יש לי באמת ומה בכאילו... בכל מקרה התחושה של הריפיון במחשבה היא אמיתית מודה לך מאד על העזרה, אשמח להוסיף עוד מידע אם יש צורך ינון

לקריאה נוספת והעמקה

לינון העליה במשקל עלולה להיות מהזיפרקסה. הירידה באנרגיה ובריכוז עלולה להיות גם מהזיפרקסה וגם מהסכיזופרניה (אפילו עם היא קלה). לעתים אין צורך להקפיד על האבחנה המדוייקת ומנסים להחליף את הזיפרקסה לתרופה אחרת מאותה הקבוצה. שבוע טוב דר' גיורא הידש