סרוקסט

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

16/05/2007 | 21:40 | מאת: מ.ג

שלום רב. אני בת 29 ולומרות שלכאורה הכל טוב אצלי בכל התחומים אני מרגישה כל הזמן שמצב רוחי ירוד, לא בא לי כלום, אני קמה בבוקר בלי חיוך ואין לי כוח. בנוסף לפעמים אני נתקפת חרדות ופחד ומרגישה כל הזמן בלחץ. אולי כדאי לי לקחת סרוקסט? האם זה יעלה לי את המצב רוח או יגרום לי רק לא להתרגש משום דבר? האם סרוקסט גורם לאפטיה? האם יש לו השפעה על חשק מיני? יאך יודעים מתי צריך להפסיק לקחת אותו? מה אתה ממליץ לי לעשות?

18/05/2007 | 18:57 | מאת: ירון

מומלץ שתלכי להתייעצות עם פסיכיאטר. בנוגע לשאלתך- אפשר לנסות תרופה ולראות אם היא עוזרת. אם היא לא עוזרת אפשר תמיד להפסיק ללא נזק. אם כבר את מתחילה בטיפול עדיף שלא תתחילי עם סרוקסט- הוא גורם לפגיעה יותר קשה יחסית בתפקוד המיני מכדורים אחרים וגורם יותר לעלייה במשקל מכדורים אחרים. אולי עדיף שתנסי רסיטל שיש לה הכי פחות תופעות לוואי (ציפרלקס תרופה כמעט זהה ויקרה ולכן עדיף רסיטל לדעתי).

למ.ג. תודה לירון ואני מצטרף לדבריו. ירידה במצב הרוח עלולה להגרם מגורמים רבים ולכן חשוב האבחון המלא. חשוב לראות את המצב הזוגי-משפחתי, המצב החברתי, התעסוקה והעבודה, תחביבים, כל אלו בנוסף להיבט הפסיכולוגי. כלומר, צריך לראות את האדם כולו בסביבה שבה הוא נמצא. אולי הפתרון לאו דווקא בתרופות? שבת שלום דר' גיורא הידש