דיכאון לאחר אירוע מוחי

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

15/05/2007 | 21:11 | מאת: דני

שלום אימי בת 70 לאחר אירוע מוחי, והתקף אפילפטי, מזה 6 חודשים. מטופלת בתרופות לייצוב הרעידות. מזה חודש אבד לה התיאבון, ללא חשק לאכול ואוכלת מעט מאוד, ידיים קרות. תוצאות בדיקות דם הן תקינות. רציתי לדעת האם יכול להיות שהיא נכנסה לדיכאון? ואיך אפשר לטפל בזה חייב לציין שיש לה בעיות זיכרון די קשות, ותקשורת קשה, דיבור עם גימגום היא לא נראית ניהנת נעלם לה שמחת החיים. אימי גם הולכת לישון מאוד מוקדם, מתעייפת מהר, וחסרת עיניין היא נראית "כבויה" האם ידוע על מצבים כאלה של דיכאון אחרי אירוע מוחי האם תרופה יכולה לעזור, למרות שהיא מוצפת בתרופות מייצבות הרבה תודה

16/05/2007 | 00:24 | מאת: דור

שלום רב דיכאון לאחר אירוע מוחי מאד נפוץ. הנוירולוג שלה בהחלט יכול לתת טיפול נגד דיכאון תוך התחשבות במכלול הגורמים (תרופות אחרות, בעיות רפואיות וכיוצ"ב). כדאי לידע את הנוירולוג בנושא זה ולבקש פתרון. בברכה

לדני תודה לדור ואכן דיכאון שכיח במיוחד אם השיתוק הוא בפלג הגוף הימני. לעתים קשה לאבחן את הדיכאון ובמיוחד כאשר התקשורת עם האדם קשה. בכל אופן ישנה נטיה להתחיל עם תרופות נוגדות דיכאון אם יש חשד לכך. צריך רק לזכור שמתמיד צריך לראות את התמונה הכללית כיוון שרוב התרופות נוגדות הדיכאון עלולות למשל גם להוריד את הסף לאפילפסיה. כל טוב דר' גיורא הידש