אבחון נוירו פסיכולוגי עקב טראומה בלידה

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

13/05/2007 | 16:44 | מאת: ש

הנני בן 35 אשר עבר טראומה בלידה דבר שהודחק והוסתר ממני לאורך שנים. אציין רק כי נולדתי בלידת עכוז קשה בחודש שמיני,כשכולי כחול וחבל הטבור סביב צווארי. מבחינה שכלית אני מעל הממוצע ,אך מבחינה רגשית סביבתית קשה לי להשאר במסגרות,אופן הדיבור שלי מהיר ולא תמיד ברור,קשה לי ליצור קשרים אינטימיים ובינאישיים ואם ישנם אני קוטע אותם ללא סיבה מובנת,ונאמר לי שיש לי בעיה להקשיב לאחרים. על פי ייעוץ שקיבלתי מפסיכולוגית תעסוקתית נאמר לי כי כדאי שאעבור אבחון נוירו פסיכולוגי. מכיוון ואבחון זה איננו כלול בסל הבריאות עלותו גבוהה מאוד וייעודו עבור משרד הבטחון. אשמח לדעת אם יש טיפול פסיכאטרי תרופתי או פסיכולוגי למקרה מעין זה,והאם יש אבחון דומה שכלול בסל הבריאות או למבוטח בביטוח משלים.

14/05/2007 | 06:33 | מאת: תמימי

ש יקר דווקא במקרה כזה, שתיתכן פגיעה נורולוגית, נראה לי שחשוב לעשות את האבחון כדי להחליט איזה טיפול לתת. אתה מבין, האבחון יכול לעלות על מקור הבעיה, ולהציע דרכי טיפול נכונות יותר. כי קורה שלאנשים יש סימפטומים דומים, אבל המקור הוא פגיעה אחרת במוח. לא שיש ידע מספיק בחקר המוח, אבל נראה לי שכדאי לגייס איכשהו תקציב לא יודעת איך, אולי הלוואה, אולי משפחה וחברים- כדי לדעת מה באמת נפגע בלידה, ומשם להחליט לאיזה טיפול כדאי לפנות ומה יהיה הכי יעיל עבורך. ככלל, אני מאמינה שאפשר לעזור לך. תרגיש טוב תמי.

15/05/2007 | 00:04 | מאת:

לש. תודה לתמי ואני מצטרף לדבריה שהאבחון הוא העיקר. לא כל כך הבנתי כיצד טראומה בלידה קשורה למשרד הביטחון?? בכל אופן לאור הקשיים הרגשיים שאתה מתאר חשוב להגיע לאבחנה וטיפול גם בשביל עצמך. כל טוב דר' גיורא הידש