עוד התפלספות על המאניה

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

13/05/2007 | 13:40 | מאת: תותי

שלום שוב, אני מודה לך על הסבלנות, ועל השאתה ממשיך לי להרבות ולשאול. הפסיכיאטר והפסיכולוג מאוד נגד המשכת נטילת התרופה רק משום שזה מכניס למצב מאני, מבלי שום רצון לדון בכך או להקשיב ל"הגיון" שבכך. לגבי המחירים - זה הכל עניין של רווח והפסד. אני לא מזיקה לאף אחד אחר, אני שומרת על שינה תקינה יחסית, אני שומרת על ההוצאות שלי (בכדי לא להתפרע כמו בפעם הקודמת), אך הראש שלי מתרוצץ כולו והגוף גם כן. אני לא רואה בכך משהו רע, אני לא מפחדת שהדבר ידרדר כי אני חושבת שיש איזושהי שליטה לפחות על ההרגשה מתחיל להיות איבוד שליטה. השאלה העקרונית היא בעצם - למה אני צריכה להפסיק ללכת לפסיכולוג ולפסיכיאטר ולהמשיך לקחת את התרופות "בסתר" רק משום שהם לא מוכנים לקבל את הבחירה שלי במצב הזה? הרי המטופל שם את עצמו בפוזיציית מטופל, וזכותו שיהיה לו דבר או שניים לומר בעניין, אלא אם כן באמת הוא סובל משיפוט לקוי. שהרגשתי דיכאונית ממש עם מחשבות אובדניות ממש - כל שרציתי זה לקבל שוב את התרופה ש"תדרדר" אותי למצב מאני מידי, זה הדבר היחיד שיכולתי להרגיש שהיה נותן ערך לחיי, אז אולי יש בעיה עם התפיסה הזו באופן עקרוני, אבל שאתה בתחתית הבור, כל מה שאתה רוצה זה סולם, זה בכלל לא משנה מה יהיה בחוץ כשתצא.. אתה מבין?

13/05/2007 | 19:28 | מאת: תמימי

תותי, אני מבינה. ממש מבינה. בהחלט יש לך משהו לאמר כי בסופו של דבר זו הבריאות שלך, החיים שלך, ואת זו שתצטרכי לשאת בתוצאות. מה אני אגיד לך? הלוואי שתמצאי את שביל האמצע הנכסף, בין להרגיש חיונית, שמחה ומלאת חיים לבין מצבי הקיצוניות הללו של הנפש- גבוה מהיר ומסוכן או נמוך איטי ומסוכן לא פחות.... תרגישי טוב תמי.

14/05/2007 | 13:36 | מאת: דור

שלום תותי, האחריות על הטיפול היא תמיד של המטפל/הרופא ולא של המטופל/הפציינט. למרות שכיום הפציינטים יודעים המון על אבחנות ועל תרופות עדיין האחריות היא של המטפל. החוק בעניין זה מאד נוקשה וחד סיטרי, לטוב ולרע. זה לא קשור דווקא למניה, אלא לאחריות מקצועית, או רשלנות רפואית. אם הכדורים יכניסו אותך למניה, כאשר המטפל יכל למנוע זאת, זאת עילה לתביעה על רשלנות רפואית. אסור למטפל לתת לך תרופות שמזיקות למצבך הנפשי. אם את רוצה לקחת אותם ללא ידיעתו, אז אין בעיה, כי אז זה כבר לא על אחריותו ואת חופשיה לעשות מה שבא לך. את בחורה גדולה, אין לך אפוטרופוס ולכן את רשאית לעשות כמעט כל דבר. ישנם נושאים אחרים, שגם עולים כאן לעיתים קרובות, כמו בהקשר של התמכרות לכדורי הרגעה או כדורי שינה. זה עובד על אותו עיקרון, רק שבמקרה שלך זה הרבה יותר קיצוני וחד משמעי. בברכה, דור.