תרופות ודיסקינזיה

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

06/05/2007 | 08:55 | מאת: אסתר

אני מטופלת כבר מספר שנים בתרופות הבאות : cymbalta - 90 mg solian - 200 mg miro - 1 mg lorivan - מדי יום 3-4 כדורים להרגעה לפני כחודש וחצי החלו אצלי תופעות של יובש בפה ובעיקר תנועות לא רצוניות של הלשון והלסת מה שמאד מאד מפריע לתפקד. הרופא טוען שהמצב ככל הנראה נובע מ"דיסקינזיה" והורה לי להפחית את ה solian ל 50mg שאלותיי : 1. האם אכן אלו תופעות שמאפיינות דיסקינזיה ? 2. האם מכל התרופות שציינתי - הסביר ביותר לגרום לתופעה זו הוא ה solian ? 3. האם כדאי להפחית את ה solian לגמרי ? 4. כמה זמן אמור לחלוף עד להקלה מאז שמפחיתים את התרופה ? תודה

06/05/2007 | 13:24 | מאת: דור

שלום רב אלה בהחלט סימנים של דיסקינזיה ואולי טרדיב דיסקינזיה. המילה "טרדיב" משמעותית כי אז זה לא הפיך בחלק גדול מהמקרים. יש מקרים גבוליים ולכן חשוב שתפסיקי לחלוטין עם הסוליאן ו/או עם כל תרופה אנטיפסיכוטית אחרת. מחקרים מראים שעם אנטיפסיכוטיים טיפיים הסיכון לטרדיב דיסקינזיה הוא 5% לשנה, כלומר אחרי 10 שנים של שימוש מדובר על סיכון של 50%. התרופות האטיפיות (החדשות) אמורות לגרום לכך פחות (בהתחלה חשבו שבכלל לא) אבל אין לכך הוכחה מחקרית. בברכה

לאסתר תודה לדור ואכן ה"חשוד הראשון הוא הסוליאן", לעתים עדיף לא להפסיק את התרופה האנטי פסיכוטית לגמרי אלא להשאיר את התרופה על מינון נמוך ואז הדיסקינזיות פוחתות. כל טוב דר' גיורא הידש