הפרעות קשב וריכוז ודיכאון

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

02/05/2007 | 10:28 | מאת: בר לי

שלום, אני בת 27 ואת חיי אני מרגישה שאני מבזבזת במלחמות וכשלונות אינסופיים. עד לפני שלוש שנים סבלתי מהפרעת אכילה- בולימיה נרווזה שנמשכה כשמונה שנים. התנגדתי נמרצות לכדורים פסיכיאטרים וכך דומה שהיציאה מהמחלה הייתה מסורבלת וקשה יותר. בכל אופן היום אין לה זכר, אבל מה שנותר זו התחושה של היציאה מהאקווריום לחיים שדורשים כל כך הרבה מאמץ ולעיתים אני פשוט מואסת בכל. שנה הבאה התקבלתי על תנאי לאוניברסיטה יוקרתית בתחום מדעי החיים, אני מציינת זאת משום שהפירוש הוא שאצטרך להוציא לפחות 80 בבחינות על מנת לעבור לשנה ב'. אנ בחרדות מאוד גדולות גם בשל הגיל שבו אני מתחילה וגם משום שאני יודעת שאני מאוד נלחצת במצבים מסוג זה שבהם הציפייה רק מפחיתה את המוטיבציה וגורמת לי לעוד כשלונות.סקרתי את נושא הכדורים לא מעט ואני מאוד חוששת מהם ומהתלות שעלולה להיווצר בגורם חיצוני שכזה פיזית ורגשית כאחד(אחרי שיצאתי מהבולימיה הפחד להתמכרויות הלך וגבר). טופלתי אצל פסיכולוגית משך שנתיים והטיפול הופסק באמצע בשל בעיה תקציבית. הייתי אצל פסיכיאטר לפני כשנה והוא המליץ על ריטלין. לאחר קריאה על תופעות לוואי לטוב ולרע חטפתי רגליים קרות וירדתי מזה...אני אשמח מאוד אם מהמעט שכתוב פה תוכל לעשות לי קצת סדר בבלאגן. כמובן שההמלצות שלך ילקחו בחשבון. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
05/05/2007 | 00:38 | מאת:

לבר לי בהחלט יתכן שהפרעת הקשב נמצאת בבסיס של הדיכאון והחרדות שמהן את סובלת. שילוב זה מוכר ובמיוחד אצל בנות. בדרך כלל אצל אנשים אינטליגנטיים במיוחד האבחנה של הפרעת קשב מגיעה רק מאוחר כי הם מצליחים להתגבר ולהסוות את הקשיים שלהם. מה כל כך הפחיד אותך עם הריטלין? אולי תעלי את השאלה הזו לדיון? שבת שלום דר' גיורא הידש

05/05/2007 | 21:47 | מאת: בר לי

דר' הירש היקר, ראשית, תודה על המענה. ולשאלתך- החשש מהריטלין הוא תוצר לוואי של קריאת תוויות רפואיות, תופעות פיזיות ומנטליות הנלוות לכדור וכדומה. מי שמשכיל לחפש באופן עצמאי חומר אודות כדורים מוצא בין היתר אנלוגיה בינם ובין כדורים ממריצים, אי פתירת בעיות לטווח רחוק אלא רק תוך כדי שימוש. מה שאומר מן הסתם שאם נניח אצליח בלימודי, אין זה אומר "שנרפאתי" מהפרעת הקשב, נהפוך הוא התחושה לבטח תהיה תלות וחוסר יכולת להצלחה עצמאית. כיום מדברים על נזקי כבד לטווח הרחוק לאחר שימוש ממושך. הכי קל לבלוע כדורים המתיימרים להקל/לפתור על הבעיה, השאלה על מה מוותרים מנגד. אם זה על הבריאות אז אני מעדיפה לומר - לא תודה.