טיפול ופגיעתו בעתיד מקצועי

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

02/05/2007 | 09:56 | מאת: deadhead

שלום, בתור אחת שבעתיד מתכוונת לעסוק באחד ממקצועות הבריאות (בכוונה איני מפרטת) רציתי לדעת האם טיפול פסיכולוגי, פסיכיאטרי או תרופתי דרך קופת חולים, עלול להשפיע על עתידי. האם מכון רפואי, בית חולים כו' מבקשים לראות תיק רפואי טרם העסקה? הרי לא הגיוני למשל שמישהו שלוקח תרופות נגד חרדה נגיד יעבוד במקום בו יש גישה לכל מיני חומרים רפואיים לא? העניין הוא שאני לא יכולה להרשות לעצמי טיפול פרטי. תודה מראש על תגובתכם.

02/05/2007 | 14:29 | מאת: מיכאל

שלום לך... על השאלה שלך אני לא יודע לענות תשובה מוחלטת, אם כי יש לי הרושם שהדאגה מזה היא חריפה מהסיכון הממשי, אבל אני לא רוצה לתת לך מידע שהוא לא ידוע לי בבירור. מה שהפריע לי הוא הטענה שלך: זה לא הגיוני לתת למישהו שלוקח תרופות פסיכיאטריות גישה לכל מיני חומרים רפואיים? למה זה לא הגיוני? לי זה נראה הגיוני לגמרי, בכפוף לבחינה של מכלול שלם של יכולותו ואחריותו של הבן אדם המדובר. בברכה מיכאל

03/05/2007 | 05:31 | מאת: תמימי

מצטרפת למיכאל. אין קשר בין שימוש בתרופות פסיכיאטריות, לחוסר תיפקוד, חוסר אחריות, או בעיה בנגישות לחומר מסווג. אולי את מבלבלת את זה עם מצבים פסיכוטיים. כאן יכולה להופיע בעייתיות, למשל- מטפל פסיכוטי, שחושף את המטופלים שלו לרעיונותיו המשיחיים תוך כדי טיפול... זה קרה לי, כן הפדיחה קרתה לי בקיץ האחרון... אבל זה היה קצר, ולקחתי חופש והתאזנתי ומזלי שהצלחתי להסביר למטופלים שלי את המצב, וכולם קיבלו את זה ולא נפגעו ממני. קורה שמטפל חולה, לא קונוונציונלי שמטפל פסיכוטי, אבל יש לזה גם יתרונות... המצב לא תמיד ברור לגבי ההשלכות של קיום מחלה נפשית על קבלה לעבודות טיפוליות או עבודות אחרות. במקרה שלי- הסתרתי את המחלה בתקופת ההתמחות, בתקופת הלימודים ידעו חלק מהאמת, ואחרי המומחיות יצאתי מהארון בשלום, כלומר היום כבר יודעים וזה הרבה יותר קל. אני חושבת שצריך לספר. ואז להבדק כמו שצריך, ואז לחזור לטפל או לעבוד באותו מקום. הבעיה הפסיכיאטרית היא לא בעיה, כשיודעים לטפל בה בזמן ונכון, וכשמקום העבודה יודע מזה, את מכוסה מכל הבחינות. החוק לא תמיד כל כך ברור, מה שיוצר הרבה חרדה ואי נוחות מצד אנשים ומצד מערכות. יום טוב תמי.