שינוי בהשפעת התרופה על הגוף

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

28/04/2007 | 23:33 | מאת: מטופלת בזיפרקסה

שלום דר' הידש, אני בחורה בת 24 הסובלת משילוב של מספר מחלות: דיכאון, ocd ופוסט התקף פסיכוטי. לאחר ההתקף שהיה לפני שנתיים וחצי טופלתי בתחילה (חצי שנה) ברספירדל. במהלך הזמן הזה סבלתי מתופעות לוואי שונות: נוקשות שרירים, אל וסת,רעידות בגפיים, אי שקט ברגליים והופעת פיצעונים. לאחר שהחלפתי תרופה זו לזיפרקסה, תופעות אלה נעלמו ונשארה לי רק תופעה של כאב מוגזם בשרירים בזמן פעילות גופנית. הזיפרקסה מצליחה למנוע אצלי סממנים פסיכוטים. לאחרונה חל שינוי, הופיעו לי: רעידות ברגליים, אי שקט ברגליים ופצעונים. הפסיכיאטר שלי לאחר שהתלוננתי סבור שהרעידות והאי שקט נובעים מלחץ נפשי והמליץ לי להעלות את מינון התרופה ואני סרבתי.בודאות אינני לחוצה יותר מקודם. (אני עובדת שעה ביום בהדרכה בחוגי ילדים ואף נהנית) לגבי הפצעונים טען שאין לכך קשר לתרופה והפנה אותי לרופא עור. מהכרותי עם התרופה והידע שלי הנני משוכנעת שיש שינוי בתגובת הגוף שלי לתרופה והייתי רוצה להחליפה לתרופה אחרת מהדור החדש. הפסיכיאטר שלי לא מסכים. מה המלצתך?

29/04/2007 | 14:50 | מאת: דלית

הבן שלי טופל בעת אישפוזו בזיברקסה. עד כמה שידוע לי זו התרופה החדישה ביותר, ויש לה מעט מאד תופעות לוואי. לא נראה לי שיש תרופה חדישה יותר מזיברקסה.

30/04/2007 | 01:46 | מאת:

שלום, תופעות הלוואי של הזיפרקסה ידועות ואינן מתחילות אחרי פרק זמן של נטילה, כלומר אם כל הזמן לא סבלת מתופעות לוואי אז סביר שלא יופיעו פתאום. כל זה נכון חוץ מהאי שקט ברגליים שיכול להתאים לתופעה הנקראת אקטזיה אבל צריך לבדוק ולראות מה שקורה. לא הייתי ממהר להחליף תרופה אם אין סיבה ברורה (למשל האקטזיה), אולי בכל זאת כדאי לנסות לעלות במינון כפי שהרופא מציע ולראות האם יש שיפור. כל טוב דר' גיורא הידש