ציפרולקס

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

16/04/2007 | 16:30 | מאת: חמדת

ד"ר הידש היקר!!! אני עוקבת לפעמים אחרי הפורום הנהדר הזה וחושבת שמאד בזכותך הוא כזה. האמפטיה והסבלנות, הרצון הכן לעזור עולים מכל שורה שנכתבת. יישר כוח!! ועכשיו לענייני: אני מוגדרת מזה כשנה כחולה בפיברומיאלגיה. המחלה מלווה בכאבים וגם בדיכאון מינורי, קשיי שינה וחרדה. בתחילה טופלתי באלטרול ואולם בגלל בעיות יובש קשות שהופיעו הופסק הטיפול וההמלצה הבאה היתה: ציפרולקס. האמת היא שניסיתי בסך הכל שלושה ימים את הטיפול אבל בגלל שבעיות השינה החריפו עוד יותר הפסקתי. פשוט לא הצלחתי להרדם אפילו לשנייה. כל זאת היה לפני מספר חודשים לא מבוטל. מאז אני חיה ללא טיפול תרופתי אבל קשה לומר שחיי נקראים חיים. הכאבים קשים, השינה דפוקה וגם הדיכאון והחרדה (אם כי אני מודה שאינם מאד קשים) מלווים אותי כל הזמן. הרופאה טוענת שבכל זאת הייתי צריכה לתת צ'אנס לציפרולקס כי הוא טיפול טוב מאד למחלה והחלטתי לתת לזה שוב צ'אנס. שאלותי אליך הן כאלה: האם תופעות של הפרעות בשינה מסתדרות עם הזמן או שכל זמן שנוטלים ציפרולקס קשה לישון? האם ניתן ליטול יחד עם התרופה כדור שינה בלילה והאם הוא מסוגל להועיל? אני מקבלת את המינון הנמוך ביותר של התרופה: 10 מ"ג. האם ישנו תיעוד רפואי על הצלחה בטיפול בתרופה גם במינון של 5 מ"ג ליום? כרגע אני מטופלת בדוקסילין בגלל דלקת. האם אפשר להתחיל טיפול בציפרולקס יחד עם דוקסילין? מכיוון שהתרופה היא פסיכיאטרית האם איננה מסוגלת לגרום לשינויים באישיות? סליחה על ריבוי השאלות אני פשוט במצוקה נוראית ולא יודעת מה לעשות. מצד אחד מאד רוצה כבר לחיות את החיים באמת ולא לצידם ומצד שני מאד חוששת מטיפול ארוך טווח בתרופה פסיכיאטרית. מצפה לתשובתך, בתודה ובברכה, חמדת.

17/04/2007 | 14:03 | מאת: גלית

שמי גלית וגם אני אובחנתי לפני 7 שנים כחולה בפיברומיאלגיה וקיבלתי רסיטל (ציפרמיל) שעזר מאוד ואחרי שנתיים הפסקתי לבד לארבע שנים ועכשיו כשהמצב חזר אחרי לידה חזרתי. אני כבר 3 שבועות אחרי שהתחלתי לקחת את הכדורים ועדיין יש לי תופעות לוואי זה לוקח יותר זמן אבל הכדור עוזר מאוד. בהצלחה

18/04/2007 | 23:06 | מאת:

לחמדת תודה רבה לגלית. הרופאים עדיין אינם יודעים מה גורם לפיברומיאלגיה, אבל הטיפול העוזר הוא טיפול עם תרופות נוגדות דיכאון וחרדה. למרות שציפרלקס (מבחינתך זהה לציפרמיל) היא מה שמקובל לקרוא "תרופה פסיכיאטרית", בכל זאת מדובר בתרופה עדינה, בדרך כלל אין לה תופעות לוואי ואינה ממכרת. אני חושב שכדאי לך להתחיל עם התרופה, במינון הרגיל, לקוות שאצלך לא יהיו תופעות לוואי ואחר כך תשקלי ותבדקי את הנקודות שציינת. כל מה שציינת הן שאלות כלליות, השאלה לא האם ציפרלקס עלולה לגרום לתופעות לוואי או דברים אחרים, השאלה היא מה הציפרלקס עושה אצל חמדת. לכן כדאי לנסות עם ראש פתוח ולראות מה קורה. בהצלחה דר' גיורא הידש

13/11/2007 | 10:32 | מאת: נינה

אני התחלתי לקבל ציפרולקס לפני 3 שבועות. במינון 10 מ"ג. לפירבע כדור-שבוע, לאחר חצי כדור שבוע,אחר כך כדור -שבוע.קיבלתי ספזמ חזק בשרירים עם כאבים יומיים חזקים. פלוס שלשול חזקץ מה לעשות?

13/11/2007 | 10:32 | מאת: נינה

אני התחלתי לקבל ציפרולקס לפני 3 שבועות. במינון 10 מ"ג. לפירבע כדור-שבוע, לאחר חצי כדור שבוע,אחר כך כדור -שבוע.קיבלתי ספזמ חזק בשרירים עם כאבים יומיים חזקים. פלוס שלשול חזקץ מה לעשות?