לוסטרל - צרידות - ריפלוקס

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

14/04/2007 | 18:48 | מאת: ניצה

לפני מעל לחודשיים התחילו לי כאבי גרון חזקים.זה התחיל כשבוע אחרי שהתחלתי לקבל לוסטרל 50 מ"ג. אחרי מספר ימים הם חלפו ואחרי שבועיים חזרו שוב. בינתיים עליתי עם הלוסטרל ל-150 מ"ג. הפעם היות שגם התחילה צרידות קלה עשיתי משטח גרון שיצא שלילי.נבדקתי ע"י רופא משפחה שלא מצא כלום. נבדקתי ע"י רופא א.א.ג. שהסתכל עם מראה פנימה ולא ראה כלום,הועלה חשד לריפלוקס. המליץ על כדורי טאמס שעשו לי בחילות קשות. חזרתי לרופא משפחה שהמליץ על אומפרודקס. סבלתי מכאבי בטן איומים. הלכתי לרופא א.א.ג. נוסף שבדק עם סיב אופטי דרך האף ואמר שרואה בצקת ושלח לצילום ושט עם בריום. בצילום נמצא ריפלוקס די מסיבי. רופא גסטרו נתן לי כדורי לנטון פעמיים ביום. ומקבלת גם מוטיליום 3 כדורים ביום. חשוב לציין שבשום שלב שהוא לא הרגשתי צרבות. אחרי בדיקות שעשיתי באינטרנט עלה בי החשד שיש קשר דווקא ללוסטרל. זה בעצם הדבר היחיד ששונה. מצאתי באיזשהו אתר של ווקליסטים רשימה של תרופות שעלולות לגרום לצרידות. לפי הוראות הרופא ירדתי בהדרגה עם הלוסטרל עד הפסקה מלאה לגמרי שהיתה לפני כ-5 ימים. כרגע ישנו שיפור מסוים בקול,אבל עדיין צרודה בצורה די רצינית. שאלותי הן: במידה ואכן הצרידות נובעת מריפלוקס בלבד תוך כמה זמן אמור לחזור הקול לנורמלי בעזרת לנטון ומוטיליום. האם יכול להיות שהלוסטרל שידוע כעלול לגרום להפרעות במערכת העיכול גרם ל"התפרצות" של הריפלוקס? האם יכול להיות שהצרידות היא מהלוסטרל ואם כן תוך כמה זמן צפוי הקול לחזור לנורמלי? סליחה על אורך ה"מאמר" ותודה מראש על ההתייחסות מצ"ב קישור לאתר הווקליסטים המדובר: וכמובן שלוסטרל = ZOLOFT = SERTRALINE קישורים מצורפים: http://www.ncvs.org/ncvs/info/vocol/rx.html

14/04/2007 | 19:45 | מאת: גלית

שלום לך! לי יש בעיה דומה של גוש בגרון ללא צרבות אך עם מאין גרפסים. בנוסף יש שטף דם ויבלת במיתר הקול. אני מטופלת במשאף למיתר הקול ואז התברר שהגוש בגרון הוא כנראה ריפלוקס (ויש לי בקע בסרעפת). אני מקבלת אומפרדקס פעמים ביום שאכן עושים כאבי בטן והשיפור הוא חלקי בלבד. רציתי לשאול אותך איך הלנטון כי קראתי באינטרנט שהוא עוזר יותר. האם עזר לך? תודה גלית

14/04/2007 | 23:55 | מאת: מירי 2

שלום לשתיכן, מעניין כל הקטע הזה. יש לי בעיה דומה, אולי אפילו דומה מאד. כ-שלשה חודשים עם סימבאלטה, ומאז שהתחלתי מרגישה מעין גוש בגרון. לא תמיד ה"גוש" מרגיש אותו דבר, התחושה מתשנה. לעיתים יותר חונקת לעיתים פחות.גם לי אובחן מזמן ריפלוקס ובקע בסרעפת. אך אני חשדתי די מהתחלה בכדור, וזכרתי שבאיזו אפיזודה קצרה עם כדור אחר חשתי דבר דומה. אני מחפשת אינפורמציה ברשת, ומצאתי שפרוזק לעיתים יכול לגרום לבצקת בלוע. חשבתי שאם פרוזק יכול אז גם כדורים אחרים שעובדים על מנגנון דומה. בקיצור, יש לי תור השבוע לא.א.ג. ונראה. לגבי כדורים נגד צרבת- אני לא מאמינה בהם. הם מטפלים בסמפטום ויוצרים בעיות אחרות. מאמינה בספורט, התעמלות/יוגה תזונה, ומימוש עצמי. אשמח לשמוע מכן, מירי.

15/04/2007 | 16:52 | מאת: ניצה

שלום. אז כמובן שממתינה לתשובה מרופא לגבי השאלות שהעליתי פה. וגלית לגבי הלנטון לא יכולה לומר שעוזר משום שגם קודם לא חושבת שממש הרגשתי בעיה למרות שהודגם ריפלוקס די מסיבי. בכל אופן בניגוד לאומפרודקס לפחות לא עושה רע

15/04/2007 | 17:27 | מאת: ניצה

שלום. ובכן בשלב ראשון אשמח לשמוע תשובה מרופא לשאלותיי. ולגבי השאלה של גלית לגבי הלנטון לא מרגישה שיפור משמעותי משום שגם קודם לא הרגשתי צרבות.לגבי הגרפסים אולי ישנה ירידה מסוימת - בטח לא משהו דרמטי. מצד שני בניגוד לאומפרודקס גם לא מזיק שזה כבר חיובי...... ולגבי השאלה של מירי לגבי סימבאלטה חפשי באתר שצירפתי.חפשי מה השם האמריקאי של הסימבאלטה ואז חפשי באתר האם הם מדברים על תופעות לוואי שלה.

16/04/2007 | 01:36 | מאת:

לניצה גלית ומירי מעניין שהתופעה כל כך שכיחה, בכל אופן כל הנושא של צרבות, גרון וכך הלאה, יש להתייעץ עם רופא א.א.ג. ולא עם פסיכיאטר. אבל כמובן שיש תחום משותף. מתח וחרדה עלולים להגביר את הצרבת אצל מי שיש לו נטיה לכך ובכך להחמיר את התופעות בגרון. התרופות אינן גורמות באופן ישיר להגברת הצרבת ואינן גורמות לצרידות לפי ידיעתי (כמובן שאולי תוארו בספרות דברים נדירים שאיני מכיר). כל טוב דר' גיורא הידש