ציפרלקס לעומת רסיטל

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

27/03/2007 | 20:49 | מאת: אלי

שלום רב! טופלתי כשלוש שנים ברסיטל 40 מ"ג ליום לחרדה חברתית עם תוצאות טובות, אך הפסקתי עקב מיגרנות ועייפות. אחרי שהפסקתי התאכזבתי מהשינוי לרעה במצבי הנפשי והתחלתי ציפרלקס במינון 10 מ"ג ליום בתקווה לפחות ת"ל. אני מרגיש שהאפקט פחות חזק מזה שהיה לרסיטל בתקופה בה לקחתי 20 מ"ג, שהוא המינון האקוויוולנטי ל 10 מ"ג ציפרלקס לפי מיטב הבנתי. שאלותי הן: האם יתכן שציפרלקס יהיה יעיל פחות מרסיטל באותו חולה? האם כדאי לי להעלות את המינון או לחזור לרסיטל? האם אני יכול לצפות לאפקט דומה למה שהיה קודם אם אחזור לרסיטל 40 מ"ג כמו בעבר, או שיתכן שהאפקט "אבד"? תודה!!

28/03/2007 | 10:19 | מאת: יואב

לאלי שלום רב שמי יואב בן 36 אני מטופל מעל שנה ברסיטל ובמודל פורטה בנוגע לשאלה/ בעיה בנוגע רסיטל או ציפראמיל לפני חודשיים הייתי בסרט הזה וראה אולי אחדש לך משהו למרות שאני מפרגן לך שגם אצלי אישית בתור חולה המשתמש ברסיטל הרסיטל לוקח מקום ראשון ובגדול.לפני חודשיים לאחר שנה שלא סבלתי מדיכאון ואני נהנה אפילו ממצב רוח מרומם הפסיכיאיטר שלי רשם לי רסיטל ובבית המרקחת אמרו שאין להם והסבירו שציפראמיל היא התרופה המקורית והראשונית והמקבילה לרסיטל ושהרסיטל היא התרופה היותר חדישה אבל ציפראמיל היא המקור-כמו ילד טוב לקחתי ציפראמיל תוך יומיים חזר לי הדיכאון סבלתי ככה כל החודש במרשם של חודש אחרי זה ביקשתי והידגשתי רסיטל ואם אין שילחו אותי לאן שיש ומהרגע שחזרתי לרסיטל בזמנו זה היה 20 מ"ג היום כפול המינון(יש לי גם בעיית סמים ידידי) אבל אם תשאל אותי שמשתמש כמוך בתרופה לרסיטל תוצאות הרבה יותר טובות נספג יותר טוב בגוף ומשפיע יותר טוב על המוח כמובן על בסיס מינון מקביל בין שני הכדורים. לשאלתך האם "אבד" לך אז לא אבד לך בגלל הדיכאון אתה מכניס לך מחשבות שליליות לראש הפסק עם זה טפל בעצמך ותתעקש רק רסיטל דרך אגב -ממש מגניב הפורום הזה שאני מכיר בו אנשים שמשתמשים וסובלים כמוני זה גורם לי לא להתבייש בבעיות שלי ולטפל בהם בצורה רפואית מדעית מקצועית בהצלחה ובברכת חג שמח חברך לאותה צרה

28/03/2007 | 15:19 | מאת: אלי

תודה רבה יואב. שים לב ששאלתי על ציפרלקס ולא ציפרמיל. ציפרמיל ורסיטל אמורים להיות זהים מתוצרות שונות, לעומת זאת ציפרלקס היא תרופה חדשה שאמורה להיות יעילה יותר מהן בחצי המינון.