שאלה

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

21/03/2007 | 08:24 | מאת: ליאור

שלום רב יש לי פחד לדבר עם אנשים זרים שאני לא ידע מה להגיד או שאני לא יבין, וקרו מקרים בעבר לכן זה פחד דיי ראציונאלי,אני לא סובל מדכאון,אולי מחרדה באותם מצבים ספציפיים,תמיד סבלתי מזה , בעבר שהייתי במסגרת היה לי קשה לתפקד, היה תופעות של חרדה רעד מחנק ועוד אז הלכתי לפסיכיאטר וניתן לי טיפול של כמה תרופות נוגדות דכאון שלא עזרו ,ציפרמיל קלונקס לוסטרל, ציפרלקס שלאחר שבוע גרם לי להיפומאניה(שזה מצב קיצוני אחר) לראשונה בחיי הייתי מרכז הכל עם בטחון רב ואנטלגנציה גבוה מאוד אבל המאניה לא אחרה לבוא ולבסוף אשפוז. כיום אני לא במסגרת לכן החרדה איננה. השאלה שלי האם יש מקום לטיפול תרופתי או שמספיק טיפול פסיכולוגי ולהשלים עם המצב יכול להיות שזאת יכולת שכלית נמוכה שגורמת לחרדה ולא בעיה נפשית. היום אני לוקח איקסל כבר שבועיים והמצב לא משתנה.

21/03/2007 | 14:19 | מאת: יואב

שלום לך ליאור תשמע אני גם הייתי עם דיכאון והתקפי חרדה הפסיכיאטר איזן אותי לגמרי. נסיון מר בגלל מינון ו/או התאמה לכדורים הטובים לך-אסור שימנע ממך התאמה לכדורים שיאזנו אותך ובנוסף לזה אם אי פעם תרצה לצאת מהכל הדרך היחידה שלך זה להיכנס לטיפול פסיכולוגי במקביל לכדורים. דבר שני ולא פחות חשוב המשפט שאמרת ,ציטוט-"יכול להיות שזאת יכולת שכלית נמוכה שגורמת לחרדה ולא בעיה נפשית"- שאמרתי משהו בסגנון זה אמר לי הפסיכיאטר שלי שהדיכאון מדבר מגרוני כשתמצא כדורים נכונים אתה תצא מהיאוש והדיכאון ןתחזור להאמין בעצמך.המשפט שאמרת שאתה מרגיש אצלך יכולת שכלית נמוכה היא כי שאדם סובל מחרדה ודיכאון המוח התפקד בצורה פחות חלקה כי יש עליו מעמסה אדירה של סבל מהדיכאון והחרדה והמוח עובד כמו טלויזיה לא מכוונת נורמלי ביותר כל מה שאתה מרגיש בנושא זה ---טפל בעצמך!!!!!!!!!!!!!!

21/03/2007 | 23:52 | מאת:

לליאור תודה ליואב ואני מצטרף לדבריו. תזכור שגם איקסל עלולה לגרום למאניה וכדאי לשאול את הרופא המטפל האם לא כדאי ליטול תרופה מייצבת מצב רוח בנוסף לאיקסל. תחכה עוד שבועיים שלושה עד שתתחיל להרגיש בהשפעת האיקסל. כמו כן האם בדקת את האפשרות שאתה סובל מהפרעת קשב? כל טוב דר' גיורא הידש