עזרה

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

20/03/2007 | 16:19 | מאת: רועי

שלום רב מזה כשנה אני סובל מאיזשהי הפרעה לא ברורה, ככל הנראה חרדה(?) יש לי בעיות ריכוז קשות, אני מרגיש סוג של לחץ בתוך הראש, אני מתקשה להתמקד בראייה, במיוחד כשאני מדבר עם מישהו, במיוחד כשהתאורה לא מספיק חזקה (בעיית ראייה בחושך?) כמו כן הדיבור שלי נעשה לא ברור, הרבה פעמים אנשים לא מבינים את מה שאני אומר (סוג של בליעת הברות) מה שאני לא מבין, זה האם חרדה גורמת לכך, או שבעצם התופעות האלה שאני מדבר עליהם, מכניסות אותי לחרדה לדעתי, התופעות האלה מכניסות אותי לחרדה, הן תופעות פיזיות, שאם הן לא היו קיימות לא הייתי נכנס לסטרס... כמו כן יש לי קושי נוראי לקום בבוקר, אבל ממש....לפעמים במהלך היום אני מרגיש שאני מנותק מהגוף והסביבה....למה זה קורה? אני יכול להגדיר את הבעיה ב"חוסר צלילות", אני לא צלול לפעמים אני מפחד ללכת לישון, ובגלל זה הולך לישון מאוד מאוחר.... איך שאני שם את הראש על הכרית, המוח מריץ סרטים שלא יביישו במאי קולנוע בהוליווד...וזה יכול להמשיך אפילו 3 שעות עד שאני נרדם...זה נורא כשאני מתעורר, אני מרגיש שהסרטים שהתחילו ברגע ששמתי תראש על הכרית נמשכו עד הרגע שהתעוררתי השינה אמורה להיות מפלט, לחידוש אנרגיות...איזון....אבל אצלי זה בדיוק ההפך... הייתי בטיפול פסיכולוגי והפסקתי בגלל העלויות....עשיתי "אבחנה" אצל פסיכיאטר של קופ"ח, אבל זה לא היה ממש אבחנה, ישבתי אצל איזה סטאזר נראה לי, ששאל אותי כל מיני שאלות מטומטמות...ואז הכניס אותי לפסיכיאטרית, שחייכה רשמה לי רסיטל ושלום על ישראל לקחתי תכדורים, אבל לא המשכתי כי זה עשה לי רע, וכאבי ראש, וגם לא עמד לי הזין בנוסף לכל יש מצב שיש לי איזשהו חוסר איזון כימי ? איזשהי בעיה נוירולוגית ? מחפש פיתרון... תודה

20/03/2007 | 23:51 | מאת: דור

ניתן לדבר על חרדה, או בעיה נפשית אחרת, רק אם נשללה האפשרות של בעיה גופנית ובשביל זה עליך להיבדק ע"י רופא שאיננו פסיכיאטר. תתחיל עם רופא משפחה ואח"כ נוירולוג.

21/03/2007 | 05:50 | מאת: תמימי

רועי היקר זה נשמע תופעות של חרדה- כל המעגליות הזאת של הפחד מלפחד שיוצר פחד נוסף. כמו כל בעייה פסיכיאטרית יש לנו שילוב של גופנפש- כלומר גם בעייה כימית וגם קשיים פסיכולוגיים. הטיפול יכול להיות כימי, אבל יכול להיות גם אלטרנטיבי- למשל שיאצו, דיקור, מסאג'ים- דרך רפואה משלימה, יכולים מאד להועיל. בנוסף, טיפול פסיכולוגי קוגניטיבי התנהגותי- אפילו קצר מועד אם יש בעיות של עלויות, רק כדי שתלמד טכניקות להרפייה ולעבודה עצמית ואז תוכל להמשיך לטפל בעצמך לבד... פעילות גופנית אמרתי? לפני השינה, קח את עצמך לסיבוב ריצה... כשהגוף מותש, יש פחות מקום לכל הסרטים הללו... בהצלחה, תרגיש טוב תמי.

21/03/2007 | 22:59 | מאת:

לרועי תודה למשיבים ואני מצטרף לדבריהם כל טוב דר' גיורא הידש