שיקום

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

15/03/2007 | 21:52 | מאת: ליאור

שלום לדר הירש ולדור ולבאי הפורום חלק1 אני בן 23 עברתי לפני כמעט שנה התקף מאני פסיכוטי הראשון שלי שנמשך חצי שנה ונגמר באשפוז,האבחנה שניתנה לי היא היא סכיזו אפקטיב.במשך החצי שנה שהיתה לי את המחלה לא ידעתי שאני אפילו חולהמאחר וזה היה התקף ראשון שהתחיל בהיפומאניה לא מזיקה והדרדר למאניה אם אפקט פסיכוטי וסוג של שגעון גדלות מאחר וכל החיים הייתי בשולי החברה סבלתי מחרדה חברתית בלבד ובעקבות טיפול אנטי דכאוני ההיפומאניה התחילה וכך כל התחיל. לאחר האשפוז לקחתי פסיכאטר שהבהיר לי מה היה לי ,עד לפני שפגשתי אותו גם אחרי האשפוז חשבתי שהיפומאניה זה מצב אידאלי..כיום אני יודע שזה מצב חולני שאסור שהוא יחזור בעקבות כך ,כיום על מנת שהוא לא יחזור אני לוקח טיפול אנטי דכאוני ,אנטי פסיכוטי ובנוסף כדור מייצב, בשלב האחרון של המאניה היו לי בעקבותיה התקף אלים לא על אנשים על חפצים...ובנוסף זה התבטא בנהיגה שלי ,לא פגעתי באף אחד אבל היו מספר תאונות בלי נפגעים כמובן,בעקבות כך נשלל רשיוני לשנה עם בדיקה כעבור שנה אצל פסיכאטר מטעם המדינה,כיום מצבי יציב שאלתי היא האם כעבור שנה אם עדיין המצב יהייה יציב יוחזר לי רשיוני או שידחה לעוד שנה.מאחר שהיו לי כמה תאונות שוב בלי נפגעיםבנפש או פצועים. וחלק 2.. כיום אני גר זמנית אצל אחותי הגדולה אין לי אפשרות לגור אצל הורי, מצבה הכלכלי לא טוב היא גרושה+ילדה אני רוצה לעזוב ואין לי כרגע יכולת ,אגב הוכרתי כנכה ב 100% בביטוח לאומי ובקרוב אני יעבוד בעבודה שיקומית עם שכר נמוך, בנתיים זה בירוקרטיה של ביטוחלאומי וזה לוקח זמן.הקיצבה היא 2150 והיא לא מספיקה להשכרת דירה ושאר התשלומים,אני גר מאז ומתמיד בקריות ואני לא רוצה לעזוב את האזור הזה, יש לי אלטרנטיבה גם ברמת גן מאחר ויש לי חברים שעברו לשם.שאלתי היא האם מישהו מכיר הוסטל באזור זה ותוכלו להמליץ לי עליו מאחר שאני לא מכיר אף הוסטל בארץ.ואם לא אז תוכלו להפנות אותי לפורום ששם יוכלו לתת לי את המידע הזה.כי גם כאלה אני לא מכיר(פורומים). בנוסף יש לי שאלה לגבי הוסטלים ..האם גם שם אני צריך לשלם שכר דירה ומה לגבי תשלומים חשמל מיסים מים וכל השאר...ומה זה בעצם הוסטל יש שותפים או לבד? חלק 3 תודה לכל תשומת הלב ועל תשובתכם:)ליאור

16/03/2007 | 12:24 | מאת: תמימי

ליאור היקר יש כאן בדוקטורס פורום נוסף- פורום שיקום לנפגעי נפש, שם תוכל בוודאי לקבל אינפורמציה יותר מדוייקת על הוסטלים. מה שאני יכולה להגיד לך זה שכדי לקבל הוסטל אתה צריך להיות זכאי לסל שיקום. היות ואתה מוכר כבר בביטוח לאומי כנכה נפשית זה לא צריך להוות בעייה מיוחדת, אבל אתה צריך ללכת למרפאה ציבורית ולהיות מוכר שם לצורך מילוי הטפסים ושיבוץ בהוסטל מתאים. רמת ההוסטל נקבעת על פי תיפקודך- אנשים עם יכולות גבוהות יכולים לגור בדירה עם שותפים ולנהל חיים כמעט לגמרי עצמאיים, במצבי תפקוד פחות גבוהים אתה גר עם מדריך צמוד יותר. כך אני יודעת, אבל בטח שתקבל אינפורמציה יותר מדוייקת מאנשי מקצוע שעוסקים ישירות בשיקום. תרגיש טוב שבת שלום תמי.

16/03/2007 | 19:41 | מאת: שיבא

AKUO KL שלום לך, תמי אומרת נכון, שיקום זה עסק של עובדים סוציאלים בלשכות רווחה. לך ללישכה הקרובה לביתך. ואל תוותר על הזכויות שלך. אתה יכול גם לברר פרטים בביטוח לאומי. *6050 כוכבית, שישים, חמישים- זה מספר הטלפון של בטוח לאומי.

17/03/2007 | 00:11 | מאת: א.ט.

ליאור חמוד! ובכן יש הוסטלים רבים בארץ וגם בקריות באינטרנט תרשום כתובת או רשימת הוסטלים בקריות או באזור חיפה מה שאתה רוצה. כמו כן ניתן לרשום באינטרנט בגוגל אנוש או העצמה או קולות או זכויות מופיע הטלפון שלהם ותשאל שם על הוסטלים באזור שלך. אכן תגש לעובדת סוציאלית במרפאה הפסיכיאטרית שבה אתה מקבל את הטיפול ותאמר לה שאתה רוצה לחיות בהוסטל ושהיא תבצע את כל התהליך, מלוי טפסים, וראיון עם מישהי ממשרד הבריאות שתגיע במיוחד לדבר איתך במרפאה הפסיכיאטרית, תבקש גם שיסדרו לך עבודה במפעל מוגן שבו עובדים אנשים באותה מחלה שלך והבוסים יודעים ומתייחסים יפה מאוד לעובדים. תספר להן היכן אתה גר ואיפה. שכר דירה יעלה לך 1000 ש"ח כולל חשמל מים ארנונה ואוכל וכביסות בקצור הכל. אתה תגור עם עוד חברים ותבשלו יחד יש מכונת כביסה ומייבש בדירה ויש מדריכים ועובדת סוציאלית ופעילות חברתית. אתה תקבל בהוסטל מצעים שמיכות הכל סוג א' ארון וכוננית שולחן וכסאות במצב מעולה. יש תורנות שטיפה של הדירה בין כל החברים שגרים יחד וזה עובד יפה. אני מאחלת לך בהצלחה רבה!

18/03/2007 | 18:36 | מאת:

לליאור תודה למשיבים ואכן חשוב מאוד שתקבל אינפורמציה מלאה ותתחיל לאסוף אותה. הייתי ממליץ שתפנה ללישכת הרווחה של הקיריה בה אתה נמצא, תדבר איתם על כך שתתחיל בהליכים לקבלת "סל שיקום". הם יכולים לעזור גם במציאת דירה-הוסטל וגם בשיקום תעסוקתי. בנוסף, תוכל לפנות לסניף עמותת "אנוש" בקרית ים ולהתחיל משם בקבלת אינפורמציה. ל"אנוש" יש סניפים בפריסה ארצית וגם הרבה הוסטלים, כך שהם בודאי יעזרו לך. כל טוב דר' גיורא הידש