מה היה קורה אם לא היו פסיכולוגים?

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

14/03/2007 | 21:17 | מאת: dfdf

מה היה קורה אם לא היו פסיכולוגים? מה היה קורה לדעתכם אם לא היו פסיכולוגים בעולם? האם במידה מסויימת האוכלוסיה עצמה היתה מנסה לעזור? זאת אומרת לעזור לאנשים ש"צריכים" "עזרה". כיוון מחשבה אחד שיכול לעלות הוא שאוכלוסיה במצב הזה היתה נשחבת פחות איכותית מהפסיכולוגים, אבל האם אתם מצליחים לחשוב שאולי דווקא להפך? אולי דווקא אם לא היו פסיכולוגים אז ה"עזרה לאנשים" הייתה דווקא יותר "איכותית"?

15/03/2007 | 10:51 | מאת: דור

שלום רב שאלתך פילוסופית אבל אענה לך. כמובן שאם לא היו פסיכולוגים אז למקצועות הסמוכים להם היתה יותר פרנסה, כמו פסיכיאטרים ועובדים סוציאלים. ישנן מדינות בעולם שבהן אין כמעט פסיכולוגים ולא ראיתי שישנה בהן בעיה מיוחדת. הפסיכולוגיה הקלינית היא בסה"כ מותרות ואין הכרח שיהיו פסיכולוגים. בעידן הפרוזק הפסיכולוג נהפך למיותר עבור רוב האנשים שזקוקים לסיוע נפשי. רק לשם המחשה- הפסיכואנליזה נעלמה לחלוטין מהמפה בשנים האחרונות ושום דבר לא קרה. בברכה

15/03/2007 | 16:06 | מאת: תמימי

אולי החיים אפילו היו יותר פשוטים ללא הפסיכולוגים... היינו הולכים לרב לקבל עצות, או למגדת העתידות, או סתם לשתות מרק עוף אצל אמא... ואם היינו קצת נכנסים למצב של בילבול או מצוקה, אולי חבר טוב היה מחבק אותנו ומחבר אותנו חזרה לחיים? אלא שנהיינו נורא מודרניים. לכל בעייה יש שם מתוחכם. לכל צרה שלב התפתחותי ולקות אורגנית או אחרת... ותרופות על כל צעד ושעל. דור הפרוזק והפקה פקה... אולי היינו יותר עוזרים לזולת, אם היינו מתייחסים לכל אדם כאדם ולא כ"מקרה פסיכיאטרי" כזה או אחר. מצד שני, יש גם צדדים חיוביים במקצוע. לפעמים אנחנו אפילו מצליחים לעזור לאנשים... אז שאלה מעניינת, והתשובה היא עניין של נקודת ראות. ערב טוב תמי.