תופעות לוואי איומות מה ההסבר?

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

12/03/2007 | 22:59 | מאת: אביעד

עקב התקפי חרדה עם סימטומים פיזיולוגים/גופניים, לאחר 4 שנים של ניסיונות כושלים עם מגוון תרופות SSRI ו SNRI , קיבלתי לפני חודשיים סרוקסאט 20 מ"ג כאשר אני נוטל קלונקס 0.5 מ"ג כ 4 חודשים רצוף. התקפי החרדה נעלמו ומצב הרוח השתפר אך תופעות הלוואי איומות ואיני יודע האם המקור הוא בקלונקס או בסרוקסט? משך שעות היום ובעיקר משעות הצהריים אני חש כאבי שרירים, חולשה בכל הגוף כולל צריבה בגוף. כדי לא להעלות מינון קלונקס המליץ הפסיכיאטר לפני שבועיים להוסיף עוד חצי כדור סרוקסט אך זה לא שיפר ואף החמיר תופעות לוואי. במצבי היום איני יודע האם כדאי להיגמל מהסרוקסט ואיך להיגמל מהקלונקס כאשר יום אחד אני לא נוטל או נוטל באיחור הגוף מגיב מיידית!!! הרופא אומר שכנראה שצריך לעבור לטיפול אלטרנטיבי נטול תופעות לוואי ולהוריד ראשית את הסרוקסט בהדרגה כל שבוע 10 מ"ג. לגבי הקלונקס הוא ממליץ להמשיך בשלב זה ואני חושש מהתמכרות כלומר מכך שהגוף ידרוש יותר לאחר הפסקת הסרוקסט. מה עושים במצב כזה ? פרט מלומר :"גש לרופא פנים מול פנים" היות וזו המצלת הרופא בעקבות פגישה פנים מול פנים.

12/03/2007 | 23:54 | מאת: דור

שלום אבי, המלצתי לחלק את הסרוקסט לפעמיים ביום (10 מ"ג בצהרים ו-10 מ"ג בערב) בצורה כזאת תופעות הלוואי יתפזרו ופחות תרגיש בהן. כמו כן, לעלות במינון של הקלונקס ל-1 מ"ג ביום- 0.5 מ"ג בצהרים ו-0.5 מ"ג בערב. כל זאת כפתרון לתקופה הקרובה (חודש וחצי) ואח"כ לחשוב שוב מה לעשות הלאה. בברכה, דור.

13/03/2007 | 23:46 | מאת: אביעד

1. בעניין סרוקסט - רעיון החלוקה נשמע סביר. הבעיה היא שהרופא המטפל נמנע מלהמליץ ליטול בערב וכך גם רשום בהתווייית התרופה ליטול בבוקר עם/לאחר הארוחה כנראה מאותה סיבה שטוען הרופא שהכדור מעיר. ייתכן ו 10 מ"ג לא ייגרמו לי לעוררות מה עוד שאתה ממליץ על קלונקס בערב שעוזר לישון על הכיף כפאק! 2. בעניין הקלונקס אני קשוב לך ושוקל כל המצלה בשיא הרצינות. לא הייתי עולה למינון 1 מ"ג . נראה לי יותר סביר להעלות מינון של הסרוקסט וזאת מפאת בעיית ההתמכרות. רופא אחר שטיפל בי בעבר שגם עובד בבי"ח פסיכיאטרי נמנע מלהמליץ למטופליו להשתמש כלל בבנזודיזאפינים! אפילו בתחילת טיפול עם כדור נוגד דיכאון/חרדה וזאת בניגוד לרופא הנוכחי שטוען שאין כל חשש להשתמש אפילו תקופה ממושכת במינון של 0.5 מ"ג שהינו מינון קטן ביותר. מה דעתך? האם רצוי להשתמש רק ב SSRI במידה ואפשר להימנע מבנזודיזאפינים?