מניה דפרסיה, אובססיות והפרעות אכילה

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

03/03/2007 | 01:41 | מאת: שיבא

לכולכם שלום רב, לד"ר הידש, ולדור היקר!!! מה שלומכם? רציתי להתייעץ לגבי בעיה שאני שמה לב שקיימת אצלי בחיים האישיים- אני מאובחנת כמאנית דפרסיבית כבר 10 שנים והיו לי 3 אשפוזים בעבר. לקחתי ליתיום 10 שנים, וזה היה די "דרק וחרא", כי סבלתי מהמון מאניות ודפרסיות כל הזמן, אבל ברמה שהחברה ידעה לסבול אותי. וגם בעלי, שיחייה. אחרי הלידה של ביתי, לפני חצי שנה, עליתי על גל של מאניות מטורפות- ממש כמו אבא שלי. אבא שלי אלכוהוליטס והוא תמיד היה על גלי מאניות אדירות כשהוא היה שותה, גם אם לא אובחן מעולם כמאני דפרסיבי. אבל הספרות אומרת שיש קשר גנטי בין אבות אלכוהוליסטים לבנות שסובלות ממניה דפרסיה. אמנם לא קשר סיבתי, אבל קשר סטטיסטי- בהחלט כן. לאחר הלידה, רציתי ועדין רוצה להוריד את "עודפי השומן שהצטברו מהלידה...." הורדתי 13 קילו בכוחות עצמי, ו"נתקעתי" עם 10 קילו עודפים..... מאחר שהרגשתי שאני כבר לא מצליחה לבד עם הדיאטה..... חזרתי לדיאטן הקליני שלי..... היו לי כמה הקאות לא יזומות אחרי הלידה, סובלת מהמון בחילות, ללא תאבון רב, שוכחת לאכול, שונאת נשים בהריון, פוחדת שוב פעם שלא אוכל להיכנס להריון..... , למרות שאין לי בעיות פוריות (תודה לאל)..... סתם ג'וקים בראש..... בעיות אכילה בטוח שיש לי!!!! אבל, היום חבר טוב, אמר לי שיש לי אובססיות!!! וזה חדש לי.... שאני קרציה, נודניקית ומנצ'סת מאוד! השאלות שלי אליכם- היתכן ש.... אני בחורה אובססיבית? מאנית דפרסיבית? ו/או גם עם הפרעות אכילה? מה זה??? בורכתי בכל שפע המחלות נפש שבעולם הזה????????????? או שעליתי מדרגה- ממניה דפרסיה להפרעות אכילה ואובססיות???? או שירדתי מדרגה??? או גם וגם.... אין לי מושגים, לכן אני מתייעצת איתכם.... אשמח לתגובות מנסיונכם האישי והמקצועי. ויי. כל יום אני מגלה דברים חדשים על עצמי, ואנשים שאני אוהבת מתרחקים ממני בגלל הגועל נפש שיש בי והנה שוב בא לי להקיא את כל ארוחת הערב..... אחסוך ממכם הקאה בשידור ישיר. תודה וסופ"ש נעים. שיבא.

03/03/2007 | 13:30 | מאת: דור

לשיבא שלום, לפי דעתי ונסיוני אם תעסקי בפעילות גופנית באופן קבוע ואינטנסיבי (בנוסף לאכילה נכונה) תוכלי לרדת את ה-10 ק"ג העודפים תוך מס' שבועות. הירידה במשקל איננה מיידית אבל אם יש לך משמעת עצמית ויכולת התמדה זה בהחלט אפשרי. דבר נוסף- לא ציינת איזה תרופה לייצוב מצב רוח את לוקחת היום. קיימת תרופה בשם טופמקס (שנמצאת בסל של מכבי) אשר ניתנת לטיפול בהפרעות אכילה והפרעות במצב הרוח מסוג מניה דפרסיה. לעיתים התרופה גם גורמת לירידה במשקל. מה שחשוב שהתרופה מטפלת בשתי הבעיות שיש לך כיום. בברכה, דור.

03/03/2007 | 20:48 | מאת: תמימי

שיבא יקרה מה שחשוב זה לא איך מאבחנים אותנו אחרים, ובוודאי לא איך אנחנו מאבחנים את עצמינו, אלא איך להקטין סבל ולהגדיל שמחה. דור הציע פעילות גופנית אני מציעה להתחבר לכל הדברים שעושים לך טוב, ולהתנתק מאותם הדברים או הידידים שעושים לך רע... חיבוק גדול גדול וחג שמח תמי.