בעיה עצבית או פסיכיאטרית איני בטוחה.

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

23/02/2007 | 12:39 | מאת: רווית

לד"ר הידש שלום רב! לפני כשנה עברתי טיפול שיניים ומאז אני סובלת מכאבים כרוניים וקבועים. אני איני בטוחה כבר אם מקור הכאבים נעוץ בבעיה עצבית או שמא בעיה פסיכיאטרית. אני כרגע מטופלת בין היתר אצל פסיכיאטר ולוקחת כדור לניטין וחצי כדור פאקסט ליום, עבר חודש מאז התחלתי את הטיפול ואיני חשה הטבה משמעותית. אני זקוקה לעזרתך ואשמח אם תשיב לשאלותיי: א. האם כדורים נגד דכאון עוזרים גם במקרה שהבעיה היא עצבית והאם ישנם כדורים יותר אפקטיביים או שמא עלי לעלות את המינון? ב. אני גרה בקריות ולמען האמת לא כל כך התרשמתי מהפסיכיאטר שאני מטופלת אצלו לפי דעתי המינון שהוא נתן לי הוא נמוך מאוד ולא מספיק לטפל בבעיה הפסיכיאטרית או העצבית, הייתי מעוניינת שתמליץ לי על פסיכיאטר טוב באזור מגורי כי אני סובלת מאוד ופשוט משוועת לעזרה, אם אפשר פסיכיאטר שרושם תרופה אך גם פסיכותרפיסט שמדברים איתו לא נותן כדורים ושולח בלי לשוחח ולבדוק מה באמת קורה. בתודה מראש ושבת שלום.

24/02/2007 | 11:27 | מאת: ש

האם ניסית לבדוק במרפאת השיניים שבה טופלת אם הסיבה לכאבים נובעת מבעיה בטיפול? לא ברור איך הגיע הפסיכיאטר למסקנה שאת צריכה טיפול בתרופות פסיכיאטריות בגלל כאבים? האם הכאבים הם באזור הטיפול בשיניים?

24/02/2007 | 16:21 | מאת: דור

שלום רב מי הפנה אותך לפסיכיאטר? טיפול בכאבים איננו נושא שפסיכיאטרים עוסקים בו, אלא אם הרופאים האחרים החליטו שאין מדובר בכאבים של ממש אלא בבעיה נפשית. ראשית עליך לעבור בירור גופני מלא בנוגע לכאבים ולא ברור מהודעתך אם עברת אותו. שימי לב שלניטין תרופה ממכרת ושימוש רצוף בו לא מומלץ מעבר לשבועיים עד חודש. בברכה

25/02/2007 | 01:51 | מאת:

לרווית אני מבין שעבר בדיקה אצל רופא השיניים ואולי גם חוות דעת שניה כדי לקבוע שבשיניים הכל בסדר. בכל אופן הפקסט היא בחירה טובה, גם אם מקור הכאב גופני פקסט עשוי להפחית אותו ביחד עם נוגדי כאבים, ואם מקור הכאב נפשי אז גם הפקסט עשוי לעזור. בכל אופן המינון המקובל של פקסט הוא כדור שלם. יתכן שהפסיכיאטר התכוון שתתחילי בחצי כדור ואחרי פרק זמן תעברי לכדור שלם. שבוע טוב דר' גיורא הידש

25/02/2007 | 19:44 | מאת: רווית

תודה לך דור. בוא נגיד שבמהלך שנה הייתי אצל רופא או שניים או עשרה. העניין לא פשוט הייתי אצל מומחה לטיפולי שורש שעשה טיפול שורש מחודש לאותה שן בעייתית לאחר שנעשה בה סתימה וטיפול שורש אחד בכללית סמייל, כירורג פה ולסת שעקר לי שן בינה לידה כשחשבתי שאולי הבעיה ממנה שהיתה גם כן עם סיכון לפגיעה עצבית בכיוון של שיתוק ואת זה צלחתי, טוב זה היה רופא שחבל על הזמן, בנוסף מטופלת אצל רופאה לכאבי פנים לסתות ושרירים, עברתי בדיקה אצל נוירולוג דרך קופת חולים כללית, עליתי לרופאה לגידולים בפה בהדסה עין כרם ושום דבר. אם לא הייתי משוגעת אז עכשיו בטוח השתגעתי. לפני חודש בהמלצת רופאת הכאב שלי עליתי לפסיכיאטר, אבל לא חשה בהטבה משמעותית וחודש הבא יש לי תור למחלקת כאב של הדסה עין כרם שם אולי אדע באופן יותר ספציפי מה קורה נפשי או עצבי ובכן לא סתם פניתי לפסיכיאטר.