זודורם

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

05/02/2007 | 13:08 | מאת: שירן

שלום, אני בחורה בת 26, גרה עם חבר, עובדת, לומדת.. הפסיכיאטר שלי רשם לי פלוטין לטיפול בדיכאון, אותו אני נוטלת יום יום כשבעה חודשים (בהתחלה חצי כדור והיום כדור). לאחרונה, בעקבות בעיית אלכוהול שהתפתחה רשם לי הפסיכיאטר כדור שינה זודורם לטיפול בחרדה. הזודורם אכן עזר מאוד ומאז שהתחלתי לקחת אותו לא שתיתי יותר אלכוהול והחיים התחילו להראות נורמלים. הבנתי כמה רחוק לקחתי את האלכוהול ואת הסכנות שחשפתי את עצמי אליהן. כרגע אני לא שותה בכלל (חודשיים) ואני בטוחה שאם אשתה בעתיד אשתה ברמה סבירה (אף על פי שהפסיכיאטר שולל את השתייה לכל החיים). הבעיה היא שקשה לי להרדם בלי הזודורם עכשיו. לפעמים אחד לא מספיק. לפעמים אני קמה אחרי כמה שעות עירנית לגמרי ואז לוקחת עוד אחד כדי להירדם. אני רוצה להינות מהתחושה שהוא משרה אז אני לוקחת אותו ערה ולא במיטה (האם זו טעות?) יש לילות שיוצא שאני לוקחת 3 בלילה.. השאלה שלי היא כזאת: האם מותר לקחת מינונים כאלה מכדור זה? איך יורדים בהדרגה מהכדור? האם יש כדור עם השפעה זהה שאינו ממכר? כמובן שאני אפנה את כל שאלותיי גם לפסיכיאטר, אך רציתי לקבל דעה נוספת וגם הפגישה הבאה שלנו היא בעוד שבועיים. בתודה מראש. שירן.

05/02/2007 | 22:37 | מאת: דור

לשירן שלום, כל הכבוד על הגמילה מאלכוהול... אבל התמכרות לכדורי שינה או כדורי הרגעה מאד דומה להתמכרות לאלכוהול. בניגוד למה שחשבו בהתחלה, הזודורם=סטילנוקס ממכר ועוד איך. על כל פנים לא פחות מכדורי השינה הישנים, אם לא יותר. בנושא גמילה מזודורם, ניתן לרדת בהדרגה, או לחילופין, לעבור לוואליום=אסיוול=דיאזפם, כאשר כדור אחד של זודורם שקול לוואליום 5 מ"ג. בברכה

06/02/2007 | 14:43 | מאת: שירן

וליום פחות ממכר מזודורם? האם הוא יותר חזק/ פחות חזק? מרדים? מרגיע? לנסות להוריד בזודורם כל יום חצי כדור? תודה- אתה משהו!