חרדה חברתית קשה וכרונית

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

25/01/2007 | 23:08 | מאת: רן

לקחתי כבר 4 סוגים של תרופות נגד דכאון ממשפחת ssri (סרוקסט,רסיטל,ציפרלקס,איקסל) ושום תרופה לא עזרה וגם לקחתי אנטי פסיכוטי(ריספרדל,זיפרקסה,גאודון,סרוקוול,הלידול) ואני גם מטופל אצל פסכולוג הוא עבד אתי על חשיפה הדרגתית והרפייה גם לא עזר. עכשיו אני נמצא במסגרת טיפולית והרופא המליץ לי על תרופה קסנקסxr האם זה יעיל לחרדה-חברתית? אני סובל גם מחרדות אחרות ולקחתי בעבר גם קלונקס,ואבן,אסיול מה ניתן לעשות עוד כדי לשפר את הבטחון העצמי בצורה משמעותית? אני מאובחן כסובל מהפרעת חרדה כוללנית. החרדה-חברתית מתבטאת אצלי בכך(דוגמא) צריך לעבור לי חבורה של חבר'ה שיושבים בתחנת-אוטובוס אני ילחץ כבר שאני יראה אותם מרחוק וככל שאני יתקרב אני ילחץ יותר ושאני יעבור לידם אני לא יהיה מסוגל להסתכל עליהם אני מרגיש מתח חזק בשרירי הפנים והרגשה של דריכות כל היום אני דרוך לא משוחרר כמו שאני מרגיש בבית שאני עולה לאוטובוס אני לא מסוגל להסתכל על אנשים ומרגיש בושה והתסמינים הגופניים שתיארתי ונניח אם אני יצטרך לשבת ליד בחורה אני לא יהיה מסוגל בכלל אני מרגיש חוסר בטחון חלש ליד אנשים כמו-כן יש לי גם פחד פיסי מגברים צעירים שנראים אלימים אני גם מתבייש מהם ומרגיש חלש וגם מפחד מהם פיסית מרגיש חלש חלש מאוד ואני גם לא מסוגל לשמוע מוסיקה באייפוד ליד אנשים אפילו ליד המשפחה תבינו עד איפה זה מגיע החרדה. נמאס לי כבר מזה הקסנקס xr לא עוזר לי לחרדה-חברתית מה ניתן לעשות כי כבר ניסיתי את רוב הטיפולים(חשיפה-הדרגתית-הרפייה טיפול ,התנהגותי קוגנטיבי,אשפוז).

26/01/2007 | 18:05 | מאת: טל

גם אני סובל מאותו דבר.פשוט קבל את עצמך כך.חלק מהאנשים חולים בסרטן,חלק במחלות אחרות,חלק משוגעים וחלק ביישנים וחרדתיים. אז מה? ממליץ לך לעשות יותר ספורט,לקחת מולטי-ויטמין עשיר בויטמיני B (לתמיכה במערכת העצבים) ולקחת תרופה אחת ל... כאשר המצב בלתי נסבל. והכי חשוב להתאים את החיים למצבך. אז מה אפשר היום גם להכיר באינרטרנט או לשתות קפה במקום שקט,לעבוד בעבודה שלא כל היום עם אנשים. לא חובה לטרוף את החיים. תשתדל להנות ממש שיש.. ואם צריך לפעמים לקחת כדור נוגד חרדה אז כדאי. אתה יודע כמוני שהלחץ הנורא הוא לא תמידי אלא מתגבר בנסיבות מסוימות.(לא אמליץ לך על תרופות ממשפחת הפרוזאק היות וכבר ניסית).

27/01/2007 | 21:08 | מאת:

לרן תודה לטל, הקסנקס או כל תרופה אחרת מאותה הקבוצה (לוריוון, וואבן או קלונקס) עשויים לעזור, התרופות הללו יעילות והחיסרון העיקרי היא סכנת התמכרות. מהתרופות שציינת הייתי מוסיף את האפקסור XR לטיפול בחרדה חברתית. כמו כן הטיפול הפסיכולוגי חשוב ביותר אבל צריך בשבילו סבלנות. הטיפול המלא הוא שיחות עם תרופות. שבוע טוב דר' גיורא הידש