השפעה מעכבת לפרפנאן על אסיוול?

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

13/01/2007 | 19:17 | מאת: יפית

אני מקבלת מזה חודשיים בערך 8 מ"ג פרפנאן ליום ובנוסף לוקחת אסיוול מידי פעם לפי הצורך, שמתי לב שלאחרונה כשאני כבר מחליטה לקחת אסיוול בגלל עצבנות יתר או חרדה אני צריכה מינון הרבה יותר גבוה מאשר לפני כמה חודשים כדי להגיע להשפעה רגילה. נראה לי שהפרפנאן מעכב את היעילות של האסיוול ורציתי לדעת אם זו תופעה מוכרת והאם מומלץ במקום אסיוול פעם בשבוע שבועיים לקחת משהו אחר שהפרפנאן אינו משפיע עליו? לאחרונה יש לי תופעה על הצפת עצבנות די קיצונית בשעות הערב החל מהשעה 21:00, מאד משונה לגבי כי תמיד הייתי סובלת מעצבנות קיצונית וחרדה בשעות היום דווקא. אני לא יודעת אם זה אומר שהפרפנאן שהיה נפלא בחודשיים האחרונים מפסיק לעזור? האם לקחת יותר אסיוול גם בהתחשב בזה שאני צריכה לפחות 20 מ"ג ולעיתים 30 כדי להשיג תוצאה של רגיעה רגילה של עירנות שלווה כאשר פעם מינון כזה היה מנטרל אותי לגמרי ואני לא לוקחת כל יום או אפילו כל שבוע כך שלא הגיוני שנוצרה התרגלות. הפרפנאן בעיקר עוזר לי לריכוז, מיקוד חשיבה וכד' ובגלל ההשפעה המבורכת על החשיבה הכאוטית שלי הוא גם מוריד את רמת החרדה אבל זו לא פעם ראשונה שיש השפעה של הגברה של העצבנות כאשר יש טיפול לחרדה. גם בטיפולים תרופתיים בשנים קודמות התופעה הזו קרתה למשל עם טגרטול וכד'. הפעם התופעה לא קיצונית במיוחד אבל אני מרגישה צורך מידי פעם לשבור את המעגל באמצעות אסיוול ו/או בירה אחת מידי פעם (יודעת שלא אמורה לערבב אלכוהול אבל החלטתי שפעם בשבועיים אסיוול ופעם בשבועים בירה אחת זה איזון עדיף מאשר לקחת אסיוול על בסיס יותר קבוע). אשמח לעצה אם יש אכן השפעות גומלין בין התרופות ומדוע כל תרופה מייצבת גורמת להחמרה של הסימפטום השני של התוקפנות והעצבנות האם זה סוג של מטוטלת מבחינת החומרים במוח? הסיבה לטיפול התרופתי במקור הוא האישיות הגבולית שמלווה בתנודות שבין חרדות, תוקפנות, מצבים רגילים ולעיתים גם בין היי ודאון. אבל השינוי העיקרי הוא בין חרדות, תוקפנות ומצב רגיל.

13/01/2007 | 19:36 | מאת: יפית

שכחתי לציין שגם ל SSRI שניסיתי לפני כמה שנים היתה אותה השפעה, הרגשתי טוב, בטחון עצמי, ריכוז עד כדי שאננות והגברה של תוקפנות כך שהפסיכיאטר המטפל החליט להפסיק את הטיפול. אמנם לא מגיע לתוקפנות פיזית, אבל בהחלט מדובר ביחס מזלזל ומתנשא הרבה פעמים באחרים או במגבלות כלשהן וכד'. אם אין לי מעצור של פחד אני אמנם מרגישה טוב, מרוכזת ויעילה אבל חוסר הסבלנות שלי לאחרים והתוקפנות שלי עולים.

15/01/2007 | 00:56 | מאת:

ליפית לא כתבת את האבחנה ולכן די קשה להתייחס. באופן כללי פעילות יתר יכולה להתבטא גם במצב רוח טוב אבל גם בהתגברות הרגזנות וחוסר הסבלנות. גם הפרפנן (אבל את נוטלת מינון נמוך), יכול לגרום לאי שקט. כך שגם החמרה במצב הנפשי וגם התרופה עלולה לגרום לאי שקט. איני חושב שיש אינטאקציה בין התרופות במינונים הנמוכים של הוואליום. אם הוואליום פותר את הבעיה לא הייתי ממהר לשינויים. כל טוב דר' גיורא הידש

15/01/2007 | 01:05 | מאת: יפית

אם כי גם לו יש חסרונות.