טריציקליים ועמידות לתרופות

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

12/01/2007 | 20:27 | מאת: ארז

שלום ד"ר הידש, הייתי אצל הרופא שלי היום והוחלט כי אני אעבור מדיפרקסן למרוניל. כעת אני נוטל גם פרוזק ודפלפט. השאלה שלי היא מה ההבדלים בין הדיפרקסן למרוניל? שאלתי זו נובעת מהחשש שלי שמא אפול שוב חזרה, חס וחלילה. את פרטי המקרה שלי פירטתי במהלך השבוע ולהלן הקישור: http://www.doctors.co.il/xFF-Read,xFI-385,xPG-823,xFT-590409,xFP-590409,m-Doctors,a-Forums.html נאמר לי כי המרוניל הוא גם SNRI וגם טריציקלי שלא כמו הדיפרסן. ושאלה אחרונה לי אליך: האם ECT, מעבר לזה שהוא משפר את המצב הנפשי, יש לו שכיחות גבוהה בשיפור יכולת התגובה לתרופות? ז"א שהחולה אחרי סדרת טיפולי ECT יגיב לתרופות הרבה יותר משהגיב קודם? אני פשוט נוטל כעת את אותו השילוב מאז ה - ECT ולכן אינני יודע הרבה בעניין. תודה רבה מראש, ארז.

12/01/2007 | 23:55 | מאת: דור

שלום ארז דפרקסן שונה לחלוטין ממרוניל. אמנם שניהם טריציקלים אבל המרוניל משפיע בעיקר על הסרוטונין (בדומה לפרוזק) בעוד שהדפרקסן משפיע רק על הנוראדרנלין. אין הגיון לשלב מרוניל עם פרוזק כי הם משפיעים כמעט אותו דבר. לדעתי תמשיך עם הדפרקסן ואף תעלה במינון [בתנאי שאין מגבלה גופנית לעלות במינון]. המרוניל מאד מעייף ויש לו יחסית הרבה תופעות לוואי. אם אתה לוקח פרוזק אז הוא לא יוסיף הרבה. הדפלפט מחזק את ההשפעה של שניהם ביחד. בברכה

13/01/2007 | 08:31 | מאת: ארז

אם כך, כיצד אתה מסביר את השילוב שבעבר הוציא אותי מהדיכאון: מרוניל עם לוסטרל וליתיום? הרי למיטב הבנתי לוסטרל הוא גם עובד על הסרוטונין,נכון? אני לא מנסה חס וחלילה לחלוק על דעתך המקצועית, אני פשוט מנסה להבין את אותה שעה שבעבר הלו רחוק שילוב כזה עם המרוניל היה והשפיע הכי מצויין שיכול להיות. הבעיה היא שהפסקתי אחרי 9 חודשי טיפול ואחרי 3 חודשים הבעיה חזרה,לצערי,וכשניסיתי שוב את השילוב הנ"ל לא הייתה השפעה....לא ברור למה.