האם מומלץ מבחינה רפואית לעשות ברית לתינוקות?

דיון מתוך פורום  ברית מילה

24/12/2015 | 14:03 | מאת: מיכל

האם יש המלצה רפואית לעשות מילה לגברים? האם יש המלצה על גיל מייטבי מסויים? (המלצה רישמית, לפי הידע שלך, של משרד הבריאות). חיפשתי המלצות של משרד הבריאות הישראלי ולא מצאתי דבר לפי גוגל. מה העמדה הרשמית? ומה עמדתך? שוקלים להמנע אחרי סיבוך הצרות עם הבן הגדול (שלפי מה שהוסבר, לא תלוי באיכות הבצוע של המילה אלא בתגובת הפתח של השופכה לחשיפה לאחר כריתת העורלה). תודה רבה מראש לד"ר שנהר.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, אין המלצה גורפת לעשות מילה לגברים אך פורסם מאמר גדול בארה"ב שאישר שאכן למילה יש יתרונות בריאותיים ומונעת מספר בעיות רפואיות משמעותיות. אין עמדה רשמית של משרד הבריאות רצוי לעשות את המילה מוקדם ככל האפשר לפני שיש הבשלה של מערכת העצבים וכלי הדם. את המילה מומלץ לבצע בהרדמה מקומית ובתנאים סטריליים מחמירים כפי שאני עושה.

27/12/2015 | 15:46 | מאת: מיכל

ועצבים. לפי מה שקראתי במאמר על קרישת דם, להמנע מדימום יתר מומלץ דווקא לחכות לגיל חצי שנה (ומעלה), שאז המערכת של קרישת הדם מגיעה במוצע בגיל זה מגיעה לבשלות מלאה, מתוך ה-bloodjournal http://www.bloodjournal.org/content/70/1/165.abstract?sso-checked=true כמו כן הבנתי שכדי למצער את הפציעה ולשמור על מלוא הפרנולום, ולהגיע למצב בו ממזערים את פער הבשר החושף מעור והמחותל בשתן וצואה, עדין לחכות לגיל בו חלה הפרדה של העורלה מהעטרה בצורה טיבעית (בין גיל 4-5 ויכול לעיתים להמשך יותר שנים). אשמח לקבל מקורות מידע מקצועיים על בשלות מע' העצבים והדם. לפי מה שקראתי בעבר לגבי מע' העצבים (לא זוכרת כרגע מקור) דווקא עיצבית תינוק רגיש יותר מאדם בוגר בגלל שאין לו עדיין ויסות עצבי של משככי כאבים טיבעיים שמופרשים בשעת דחק (למשל אנדורופין).

30/12/2015 | 10:46 | מאת: חובה על כל המתלבטים לקרוא

אף אחד מהיתרונות המובאים מאותם מחקרים אינם אמיתיים. מדוע? ראשית, מי ימצא שזה בריא? מי שמרוויח מהניתוח. לכן מחקרים כאלה תמיד יגיעו מארצות הברית שם מדובר בתעשייה שמגלגלת מיליונים. למה באירופה (שם לא נהוג למול) לא יגיעו לכאלה מסקנות? גם נייר העמדה של ארגון רופאי הילדים האמריקאי מודה שזה נתון להחלטה של ההורים (הדיוטים) בהתאם לשיקולי תרבות. כי בריא זה לא: למשל בהקשר של מחלות מין ואיידס. קודם כל איך זה בכלל רלוונטי ליילודים??! שנית. ותרו על החיתוך לא על הקונדום. אני רוצה לראות הורה אחד שיגיד לבנו המילה מפחיתה את סיכוייך להידבק אז אתה יכול לקיים יחסים לא מוגנים. זה כמובן טיפשי ולא פחות גרוע מכך סכנה לציבור ומחדל שערורייתי. וזו רק דוגמא אחת למה צריך להשאיר את העורלה ולתת לה יחס כמו לשאר איברי הגוף. הגיינה ויחס נאות הם משמשים למניעה. טיפול תרופתי אם (וזה אם גדול) קורה חולי. וכריתה היא מוצא אחרון אם אין ברירה. לא למניעה ובטח לא מבחירה.

30/12/2015 | 10:52 | מאת: לא במקרה לא מצאת

בישראל, ברית מילה אינה נחשבת הליך כירורגי, אלא פעולה דתית. לכן, התנאים לביצועה הם באחריות הרבנות הראשית. קיימת מערכת של הסמכה מוקפדת. על מוהלים מוסמכים קיים פיקוח הדוק באמצעות הוועדה הבין-משרדית (למשרד הבריאות נציג בוועדה) בעניין קבלת ההסמכה, התנהגות כללית, התנהגות מקצועית ועוד. מתוך הכתבה של נטע אחיטוב http://www.haaretz.co.il/magazine/1.1731195. וזה אומר הכל. אין אף ארגון בריאות אחד בעולם שממליץ על הניתוח הזה.

18/01/2016 | 15:13 | מאת: מיכל

הוא כבר בן חודש ובנתיים טרם ביקש:-). ולד"ר שינהר, אשמח לקרוא על הבשלת מע' העצבים. כל העדויות שהגעתי אליהן מראות ההיפך וזה לדעתי שיקול חשוב להורים רבים.

מנהל פורום ברית מילה