כולסטרול גבוה מאוד בהריון ושאלה לגבי מאכלים

דיון מתוך פורום  תזונה בהריון

18/11/2023 | 20:33 | מאת: ליאן

היי קארין אני שבוע 16+5 יצא לי כולסטרול כללי 261 הבנתי שבהריון בכלל לא בודקים כולסטרול ושבנוסף בהריון הכולסטרול בדרך כלל גבוה אבל בכל זאת רציתי לשאול מספר שאלות אשמח אם תוכלי לענות לי: 1) לאישה בהריון שיש לה כולסטרול גבוה מה כמות המלחים המותרת לצריכה ביום 2) מותר לאכול גבינה צהובה 9% בהריון או שגם לא מומלץ בגלל הכולסטרול הגבוה 3) אני ממש אוהבת מלוח ומשתדלת להימנע עכשיו מחטיפים מלוחים מותר לאכול נגיד פופקרון שאני מכינה בבית עם שתי כפות שמן וטיפה מלח או שגם לא מומלץ ואם מותר כמה פעמים בשבוע זה בסדר? 4) שאלה שלא קשורה לכולסטרול אבל רציתי לשאול כמה פעמים בשבוע מותר לאכול תפוחי אדמה בהריון אני ממש אוהבת ומצידי לאכול את זה כל יום ויום אבל בעלי אוצר שזה לא כזה בריא ולא מומלץ לצריכה על בסיס יומי אז אשמח אם תוכלי להגיד כמה פעמים בשבוע זה בסדר לאכול תפוחי אדמה

18/11/2023 | 20:34 | מאת: ליאן

ועוד שאלה מצטערת על החפירה כמה פעמים בשבוע את ממליצה לצורך דברי בשר הבעיה רוב הדברים הבשריים שאני אוכלת זה רק בשר טחון לא מסוגלת להתקרב לעופות פרגיות חזה עוף ודברים כאלה רק בשר בקר אוכלת כמה פעמים בשבוע זה בסדר לאכול?

השאלה מה היה הערך של הכולסטרול לפני ההריון. בעל מקרה בכולסטרול גבוה ההמלצה היא להגביל דומן מהחיי, כלומר מבחינת בשר לבחור נתחים רזים כמו עוף , הודו, דגים ואם בקר אז פעם בשבוע סינטה למשל שהוא דל יחסית בשומן. מוצאי חלב עד 5% ועדיף פחות . נתרן קשור בעקיפין ואכן מומלץ להפחית במלח. כמו כן להפחית בצריכת מרגרינה, חמאה שמגיעים גם התוך מאפים / בצקים / מלאווח / בורקסים/ מטוגנים למינהם. ביצה אחת ליום ועד 3-4 בשבוע. כן מומלץ לצרוך שומנים מהצומח כמו אבוקדו טחינה גולמית שקדים ואגוזים טבעיים , שמן זית .

19/11/2023 | 09:37 | מאת: ליאן

אז לגבי הערך לפני ההריון לקחתי מספר שנים גלולות והערך היה גבוה מהגלולות בערך כמו הערך עכשיו ואז כשהפסקתי אותם כדי להיכנס להריון עשיתי בדיקות דם לראות שכולסטרול ירד ושזה אכן קשור לגלולות ויצא לי 179 שזה עוד טוב ובדר הנורמה ותודה רבה לך על ההמלצות קארין אין עלייך ושמחה שיש את הפורם הזה שעוזר מאוד ועוד שתי שאלות לגבי שקדים ואגוזים וטחינה כמה את מציעה לאכול ביום וגם לגבי הפופקורן הביתי מותר לאכול או גם לא מומלץ ואם כן כמה בשבוע כן מותר וגם הכמות המותרתכשאני אוכלת?

מבחינת התאמת כמות קשה לענות ככה במסגרת הפורום , לא מכירה את התזונה שלך ושאר כמויות התזונה בתפריט . באופן כללי 2 מנות זה סטנדרטי, כשמנת שומן זה 5 שקדים למשל או 3 אגוזי מלך . פופקורן תבחרי בלי חמאה. תירס זו לא הפחמימה הכי ״טובה״ מבחינת ערך תזונתי , יכולה מגי פעם כפינוק.

מנהל פורום תזונה בהריון